Két esztendeje működik az alapítvány általános iskolája Budapesten és a tervek szerint ősszel elindul a középfokú oktatás is.
A módszer lényege, hogy igyekeznek a gyerekek számára világossá tenni az egyes tananyagok közötti kapcsolatot.
Hagyományos órarendi keretben tanulnak a diákok, de a rendszergondolkodás miatt ezeket a tantárgyakat jobban egymáshoz tudják kapcsolni
azokon a témaheteken, amelyeket a tanév elején találnak ki a szaktanárok - mondta Dechertné Gelencsér Anna, a pedagógiai program kidolgozója, a Gyermekszempont Általános Iskola igazgatója.
A témahetek kidolgozásakor követik az alaptantervet, de megnézik, hogyan tudják az egyes tananyagokat összekötni.
Ez szorosabb szaktanári együttműködést feltételez - hangsúlyozta a szakember.
Mint mondta, ott lehet ezt a szemléletet alkalmazni, ahol megvan a tanárok közötti együttműködés, és a szakmai nyitottság egymás munkájára.