eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Sérült kisiklott villamos Debrecenben, a Piac utca és a Kossuth utca kereszteződésében, ahol a jármű összeütközött egy autóbusszal 2018. június 6-án. A balesetben tizenketten megsérültek.
Nyitókép: Czeglédi Zsolt

Debreceni baleset: óriásit mentett a buszsofőr

Egyelőre csak az biztos, vagy a villamos, vagy a busz vezetője hibázott a szerdai, debreceni balesetben. A szakértők abban már egyetértenek, hogy a buszsofőr óriási lélekjelenléttel mentette meg a járművét a felborulástól.

Egyelőre csak feltételezések vannak arról, hogy ki hibázott a szerda kora este Debrecen belvárosában történt villamos-autóbusz baleset során. A hivatalos vizsgálatok várhatóan egy hónapon belül vezetnek majd eredményre.

Miklós István, a Debreceni Közlekedési Vállalat (DKV) forgalmi igazgatója a haon.hu-nak elmondta: egyelőre annyi biztos, hogy kicsivel fél 6 előtt, a Kossuth tér felől a Nagyállomás felé haladó 1-es villamos és a Széchenyi utcán a Kossuth utca felé közlekedő 25-ös autóbusz ütközött össze, melynek nyomán tizenhárman sérültek meg, ketten súlyosan.

Mindkét jármű nagyjából félig volt tele. A buszon sérültek meg többen és komolyabban. A villamos kisiklott, leugrott a sínekről, a fém kerekek alaposan belemarták magukat az aszfaltba. A vezető előtti szélvédő hálósra tört, beszakadt. A jármű jobb eleje nagyon összetört. A szóló busz bal hátsó része roncsolódott, az ottani ablakok kitörtek.

Külső és belső szakértők egyaránt vizsgálják, hogy a villamos hamarabb indult-e el a megállóból, mint ahogy megkapta a szabad jelzést, illetve az autóbusz a sárga, vagy az éppen pirosra váltott lámpán haladt-e át az ütközés előtt.

"Azt el kell ismerni, hogy vagy az egyik, vagy a másik járművezető hibázott"

– jelentette ki a forgalmi igazgató.

A baleset során a villamos vezetője könnyű sérülést, bordazúzódást szenvedett, a buszvezetőnek nem esett baja. A villamos vezetője 2002 óta dolgozik a DKV-nál, vagyis igencsak rutinos. A buszvezető több mint egy éve áll a közlekedési cég alkalmazásában, előtte kamionos volt. A baleset után megfújatták velük az alkoholszondát. Rosszullétre egyikük sem panaszkodott. A kötelező pihenőidőt mindketten letöltötték, és a baleset pillanatában nagyjából a műszakjuk közepén tartottak.

"A hatósági szakértők szerint az autóbusz vezetője különös lélekjelenlétről tett tanúbizonyságot, mert ha vezetéstechnikailag nem így reagálja le a helyzetet, akkor nagyobb tragédia is történhetett volna…

Olyan kormánymozdulatokat végzett, amelyekkel elkerülte a busz felborulását"

– fogalmazott Miklós István.

Az eddigi vizsgálatok alapján sem a villamos, sem a busz nem lépte túl a sebességhatárt. A villamos éppen csak elindult a megállóból – pár métert tett meg –, ennyi idő alatt nem gyorsulhatott fel nagyon.

Miklós István szerint a kár mértékét még nehéz megmondani, az biztos, hogy mindkét járműben jelentős, több milliós kár keletkezett.

Címlapról ajánljuk
Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

A világbajnok BMX freestyle-os néhány évre abbahagyta a versenyzést, de amikor a sportága bekerült az olimpiai programba, hamar visszatért. A népszerű influenszer az InfoRádióban elmondta: a BMX freestyle-ban nem lehet előre jósolni vagy esélyeket latolgatni, sok tényezőtől, körülménytől függ, hogy sikerül egy-egy verseny, de a kvótaszerzés lesz a célja a júniusi, budapesti olimpiai selejtezőn.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
Forgalmi dugóba került az építőipar

Forgalmi dugóba került az építőipar

A 2022-es háborús és inflációs válság után nem egészen 2 évvel tulajdonképpen adottak a feltételek ahhoz, hogy a magyar építőipar és azon belül a lakásépítések lendületet kapjanak. Mégsem ez történik, az ágazati szereplők és szakértők szerint 2024-ban és még 2025-ben is kevesebb lakás készül el Magyarországon, mint 2023-ban, pedig az sem volt már egy jó év. Kicsit több mint egy évnyi válságtünet tehát bő 3 éves szakadékot hagy maga után. A gyors lassulás, lassú gyorsulás problémája ismert jelenség az autópálya-üzemeltetésben, a következménye bosszantó torlódás.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 20. 13:40
×
×
×
×