eur:
411.28
usd:
392.29
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
Hernádi Zsolt, a Mol-csoport elnök-vezérigazgatója (j) és Kara Pál jogi igazgató a Mol éves rendes közgyűlésén a Budapest Music Centerben 2018. április 12-én.
Nyitókép: Illyés Tibor

Hernádi Zsolt: benzinkutak helyett értékesítési helyek kellenek

Vállalkozásbarátnak nevezte a kormány gazdaságpolitikáját a Mol Nyrt. elnök-vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában. A cégvezető azonban az oktatás és az egészségügy terén strukturális változtatásokat sürgetett. Elmondta azt is, hogy van jövője az olajiparnak, mert az urbanizáció miatt, az elektromos autók mellett szükség van a hagyományos meghajtású gépkocsikra is.

Több szempontból is méltatta a kormány gazdaságpolitikáját a választás eredményére reagálva Hernádi Zsolt, a Mol Nyrt. elnök-vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában.

"Kiszámítható volt az elmúlt nyolc évben a kormány, a gazdasági szereplőként a legfontosabb az, hogy tudom pontosan, mi fog történni.

Vállalkozásbarát is a gazdaságpolitika, mert az adócsökkentés és a munkára rárakódó közterhek mérséklése egyértelmű jelzés"

- mondta Hernádi Zsolt.

Emellett azonban kritikai észrevételt is megfogalmazott a cégvezető az egymás után másodszor újraválasztott Orbán-kormány felé. Szerinte a gyorsan bevezetett intézkedések után

nagyon komoly strukturális váltásokra van szükség.

Többek között az oktatás, az egészségügy és a foglalkoztatás területe az, ahol Hernádi Zsolt szerint változások kellenének.

"A kormány hitet tett amellett, hogy ezeknek a nagy gazdasági elosztóendszereknek a változtatásához hozzá fog kezdeni. Ha ez megtörténik, én örülök"

- mondta a Mol elnök-vezérigazgatója.

Arra a kérdésre, hogy mit gondol, az elmúlt évtizedekben az oktatás és az egészségügy strukturális átalakítása miért nem történt meg, Hernádi Zsolt a programok túlpolitizálásában és a végrehajtásuk során előkerülő parciális érdekekben látta a problémát. Emellett hangsúlyozta, hogy az ilyen strukturális átalakítások nem vihetők végbe egy kormányzati ciklus alatt.

Van jövője az olajiparnak

Évtizedek múlva is lesz olajipar, de fontos, hogy az ágazat igazodjon a környezetvédelmi szempontokhoz és a technikai fejlődéshez - mondta Hernádi Zsolt.

A Mol vezetője kifejtette, hogy jelenleg az alternatív meghajtású közlekedési eszközök részesedése a teljes értékesítésből két százalék. Ha azzal is számolunk, hogy a gépkocsiállomány meg fog duplázódni, akkor még mindig nő a hagyományos meghajtású gépkocsik részesedése.

"Egy kocsit 10-15 éves kora előtt nem fognak eldobni az emberek, ezért nyugodtan kijelenthetem, hogy

2030-ban a Mol bevételének a többsége még mindig a hagyományos üzemanyagok értékesítéséből fog származni,

illetve a műanyagok értékesítése fog elképesztő ütemben nőni" - tette hozzá Hernádi Zsolt, és azt is elmondta, hogy eddig komoly összegeket fektettek abba, hogy a motorikus üzemanyagok előállítását növeljék a kőolajfinomítás során, most viszont sok pénzt fognak arra költeni, hogy ezt az értéket visszavigyék 50 százalékra. Inkább a petrolkémiai alapanyagok gyártását fejlesztik, mert ott a helyettesíthetőség sokkal lassabban megy majd végbe.

Hernádi Zsolt kiemelte, hogy a Mol csoport versenyképességét is fejleszteni kell.

"A Molé Közép-Európa legnagyobb értékesítési hálózata, kétezer helyen értékesítünk. Ezeken a helyeken a bevétel több mint nyolcvan százaléka a motorikus üzemanyagok értékesítéséből keletkezett korábban, ma ez már csak 75 százalék, mert azt mondjuk, hogy ezek nem benzinkutak, hanem értékesítő helyek, ahol szolgáltatásokat és fizikai termékeket kínálunk azoknak, akik úton vannak.

Ezt ki nem használni vétek"

- hangsúlyozta Hernádi Zsolt.

Az olajipari társaság vezetője arról is beszélt, hogy a cégcsoport vezetői oldalát is erősebbé kell tenni. Új tudásigényként a projektmenedzsmentet említette, hiszen például a petrolkémiai üzletágba ötévente másfél milliárd dollárt fognak invesztálni.

"Ezeket a hatalmas projekteket pontosan le kell tudni vezényelni, mert nem az a legnagyobb probléma, hogy például öt százalékkal nagyobb lesz a költség, hanem ha fél évet csúszik a beruházás,

mert az sokkal többe fog kerülni. Ezeket pontosan levezényelni abban a dizájnban, amit megterveztünk, az az igazi feladat, és ehhez ezt a tudást be kell hozni" - mondta Hernádi Zsolt, és hozzátette: más iparágakban is erősíteni kell a MOL-csoport jelenlétét.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×