Az ősszel dönthet a kormány a ferihegyi vasút fejlesztéséről – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. A tárca kiemelte, hogy a beruházás keretében a 2-es repülőtéri terminálon vasútállomás is épül majd.
A kabinet még tavaly decemberben határozatban rendelte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen kötöttpályás kapcsolatának előkészítését, a döntés értelmében Kőbánya-Kispest és Monor állomások között egy 27 kilométeres kétvágányú, villamosított vasúti pálya létesülhet. A fejlesztés nemcsak a főváros irányából, hanem a dél- és kelet-magyarországi nagyvárosokból is lehetővé teszi majd a repülőtér gyors megközelítését.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium arra is kitért, hogy az előkészítés uniós forrásokból zajlik,
jelenleg az engedélyezési tervek kidolgozása van folyamatban,
a vasúthatósági létesítési engedély megszerzése még idén várható, ahogy a finanszírozásról és az ütemezésről is dönthetnek.
A Világgazdaság szerint a beruházás több tízmilliárd forintba kerülhet. A napilap szerint az uniós keretben már kevés a tartalék, ezért állami forrásokra is szükség lehet. Korábban, a 2024-es olimpiai pályázattal összefüggésben, azzal számoltak, hogy a vasút a következő évtized elején épülhet meg.
Szintén a repülőtéri közlekedés fejlesztési teveinek része volt a Budapesti Közlekedési Központ intézkedése: a BKK néhány hónapja elindította a budapesti belváros és a reptér közötti közvetlen autóbuszjáratát. Ezzel naponta több mint kétezren utaznak, vagyis járatonként 30-an.
A Világgazdaság adatai szerint tavaly 11,4 millió fő vette igénybe a budapesti repülőteret, az idén várhatóan ennél is többen lesznek. A folyamatban lévő, jövő nyárra befejeződő bővítéseknek köszönhetőn ugyanis a reptér évi 11,5-12 milliós utaskapacitása évi 15 milliósra nő. A Budapest Airportnál azzal számolnak, hogy 2019-ben el kell kezdeni egy újabb terminál (a C vagy 3. terminál) építésének előkészítését.