Elmondta: azért fontos hozni egy új útkategóriát, mert amikor kiadja a közbeszerzés során a tervezési munkát a beruházó, világossá kell tenni, hogy milyen munkát kér, és annak milyenek a műszaki paraméterei. Így lehetőség nyílik arra, hogy szintbeli csomópontokat is tervezzenek, és arra is lehetőség nyílik, hogy a települések környékén jelzőlámpás forgalomirányítás történjen, illetve szeretnénk csökkenteni - nyilvánvalóan az ésszerűség határain belül - a felüljárókat. Megvizsgáljuk, hogy hol lehet összekapcsolni a vadátjárókat a mezőgazdasági felüljárókkal. Szeretnénk ezzel csökkenteni a költségeit - hangsúlyozta Tasó László.
Ezt természetesen csak egy határig lehet és szabad, hiszen a műszaki paraméterek az úttest tekintetében korlátoznak bennünket. Például fél méterrel lehet szűkíteni a középső fizikai elválasztó sávot - ez is egy költségcsökkentést jelent. Fontos, hogy most semmi esetre sem építünk burkolt leállósávot - egyébként van, ahol van -, de valamennyi útnál meghagyjuk a lehetőségét, hogy továbbfejlesszük teljes értékű autópályává - tette hozzá a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.
Hanganyag: Hlavay Richárd, Németh Zoltán






