Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János

Egyre komolyabb a sofőrhiány a Volántársaságoknál

Több mint ezer jármű és közel 500 buszsofőr hiányzik a Volántársaságoknál. Sok esetben a társaságok olyan munkavállalókkal tudják csak visszatölteni a létszámot, akik már valamilyen fegyelmi okból elkerültek a cégektől - mondta az InfoRádiónak Baranyai Zoltán, a Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke.

A Volán-társaságok régiós cégbe való összevonása kapcsán a következő lépésként vártuk volna, hogy a piacnyitás előtt százasával érkeznek új járművek a társaságokhoz. Ígéret van arra, hogy 1000-1200 jármű fog érkezni, de már a 24 óra utáninak látjuk a folyamatot. Már itt kellene lennie ennek az ezer járműnek - hangsúlyozta Baranyai Zoltán.

A másik probléma szintén nem új keletű: több éve jelen van a szakmában, hogy bizonyos régiókban - adott esetben egy társaságon belül is egy bizonyos területen - autóbuszvezető-hiány van. Nem találni utánpótlást, sok esetben a társaságok olyan munkavállalókkal tudják csak visszatölteni a létszámot, akik már valamilyen fegyelmi okból elkerültek a cégektől, mert egyébként menetrendszerinti járatok közlekedése kerülne veszélybe - közölte a szakszervezet elnöke.

Nem csak mi, de a munkáltató is úgy látja, hogy a képzés finanszírozását központilag meg kellene oldani - hangsúlyozta.

Elmondta: ma egy D-kategóriás jogosítvány megszerzése és az autóbusz-vezetővé válás költsége 750 ezer forint körüli összeg. Egy pályakezdő vagy egy több éve munka nélkül lévő fiatalnak, aki eléri ezt a kort, nincs ennyi pénze. Főleg úgy nincs, hogy annyira nem lehet jól keresni ebben a szakmában, hogy a 750 ezer forintot a keresetével rövid úton vissza tudná pótolni. Nem vonzó a szakma, körülbelül 500 fő hiányzik a szakmából jelenleg - részletezte Baranyai Zoltán.

Hanganyag: Farkas Dávid

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×