Az M31-es autópálya hétfői átadása után Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár az InfoRádiónak azt mondta: 2013-ig el kell kezdeni a 10-es és a 11-es főutat összekötő M0-s szakasz építését, teljessé azonban csak a 2014-ben kezdődő hétéves uniós költségvetési időszakban válhat az M0-ás körgyűrű.
Hozzátette ugyanakkor azt is, hogy a körgyűrű teljes kiépítése helyett nem tartja elképzelhetetlennek az alternatív megoldásokat sem.
Völner Pál hangsúlyozta: még mindig vizsgálnak többféle lehetőséget, például a Zsámbéki-medencétől Szlovákia felé tartó útszakasz megépítését, ami a 6-os úttal összekötné a térséget.
Az InfoRádió Laboda Gábor ürömi polgármestertől megtudta, hogy civil szervezetek korábban megtámadták az M0-s 10-es és 11-es számú főút közti szakaszának környezetvédelmi engedélyét; és hogy szeptember 14-én lesz a másodfokú bírósági tárgyalás. A polgármester szerint így kétséges, hogy 2014 előtt elkezdődhet a kérdéses szakasz építése.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt beruházási vezérigazgató-helyettese, Szilágyi András az InfoRádiónak elismerte a szeptemberi bírósági tárgyalás tényét, ám azt mondta: a 2013-as határidő csúszásáról még korai beszélni, az a bírósági ítélettől függ.
Az érintett települések vezetői mindeközben egyértelművé tették: amennyiben a körgyűrű befejezése marad napirenden, akkor csak az úgynevezett alagutas megoldást támogatják; egyébként pedig nincsenek ellene az alternatív megoldásoknak sem. Köller János, Pilisborosjenő polgármestere szerint ki kellene szélesíteni a 10-es utat
Laboda Gábor ürömi polgármester véleménye pedig az, hogy - lévén hogy az agglomeráció egyre kiterjedtebb, 5-10 kilométerrel kijjebb kéne hozni az M0 hiányzó nyomvonalát.