A MÁV Zrt. legfrissebb összesítése szerint pénteken 0 óra és 6 óra között a tervezett 469 vonatból 326 közlekedett, 82 teljesen kimaradt, 61 pedig részlegesen járt.
A reggeli műszakváltás után a helyzet tovább javult, a 8 órai adatok szerint a közlekedő vonatok aránya megközelítheti a 90 százalékot, mivel a sztrájkba lépő munkavállalók száma folyamatosan csökken.
A vasúttársaság adatai szerint pénteken nulla óra és reggel 6 óra között a MÁV-START Zrt. szolgálatba vezényelt munkavállalóinak 16 százaléka nem vette fel a munkát, 8 órára pedig a sztrájkolók aránya 10 százalékra csökkent.
A forgalmi területen dolgozók körében a sztrájkolók létszáma minimálisra csökkent.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az MTI érdeklődésére elmondta, hogy a nemzetközi járatok közlekedése változó a sztrájk idején. Ausztria felől nem érkeznek nemzetközi vonatok, egyes viszonylatokban vonatpótló buszok közlekednek. A Moszkvából érkező Tisza expressz, illetve az Olaszországból közlekedő velencei járat Budapest elővárosi állomásáig beérkezik.
A MÁV arra hívja fel a figyelmet, hogy ennek ellenére az utasok továbbra is késésekre, járat-kimaradásokra, útvonal-rövidülésekre számíthatnak, hiszen akár egy sztrájkoló munkavállaló is képes feltartani egy vonatot egy-egy állomáson.
Gaskó értékel
Gaskó István, a sztrájkot szervező LIGA szakszervezetek, valamint a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének elnöke ugyanakkor az InfoRádióban úgy nyilatkozott: országszerte kiszámíthatatlan a vasúti közlekedés.
Azt mondta: a munkabeszüntetés támogatottsága a 2007 decemberinek felel meg.
A LIGA éjféltől 18 óráig hirdetett tiltakozó akciót a kormány megszorító intézkedései miatt.