A főváros jelenleg tárgyalást folytat Brüsszellel arról, hogy az unió támogassa a 4-es metró építését - mondta el tájékoztatóján Demszky Gábor.
A főpolgármester nem kívánt számokat mondani arról, hogy mennyibe kerül majd a metró, egy összeget azonban elárult: "annyit tudunk, hogy az eredeti mérnökárhoz képest 23 milliárd forinttal többe kerül eddig a 4-es metró építése." Azt azonban, hogy mi volt az eredeti mérnökár, a főpolgármester nem volt hajlandó elárulni.
Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes az újságírók türelmét kérte, mondván: nagyon közel van az időpont, amikor előállhatnak a pontos számokkal, időpontokkal.
A politikus hangsúlyozta: az uniós tárgyalásokat negatívan befolyásolhatja bármilyen "találgatás".
Mint azt az InfoRádió megtudta, az eredeti mérnökárat 2002-ben, a 4-es metró finanszírozására kötött banki megállapodás idején 192 milliárd forintban állapították meg.
A főpolgármester által említett 23 milliárd forintos többlet az eddig megkötött állomásépítési, alagútfúrási szerződések magasabb áron történt megkötéséből fakad, ám ebben nincs benne még a Bosnyák téri meghosszabbítás, vagy az a mintegy 80 milliárd forint, amelyet a főváros pluszban a felszíni létesítményekre, rendezésekre kívánna költeni.
Találtak Budapesten egy körforgalmat, ahol nem érvényesek a KRESZ szabályai