25 fok külső hőmérséklet fölött, a fődiszpécser utasítására minden olyan járművön be kell kapcsolni a légkondicionálót, ahol van - mondta az illetékes. Ez 150 autóbuszt és 8 trolibuszt jelent. A buszok közül néhányban még most is folyik az utastéri klíma beépítése - tette hozzá Haverla Ferenc.
A BKV-illetékes kérdésre válaszolva úgy fogalmazott, hogy légkondicionálóknak az elmúlt időszakban "üzemelni kellett" és megerősítette azokat a sajtóértesüléseket, hogy több buszban nem működött a klíma.
Meghibásodás, beépítés, buszvezető
Ehhez azt tette hozzá, hogy egyrészt egyes Volvo-buszokban még folytatódik az utastéri légkondicionálás beszerelése. Másfelől, a gyári klímás buszok esetében elképzelhető, hogy meghibásodott a légkondicionáló - fejtegette.
"Nem zárom ki természetesen azt sem, hogy a járművezető kapcsolta ki, mert erre lehetősége van" - mondta még.
Nem spórolhatnak a hűtésen
Arra a kérdésre, hogy érdeke-e a sofőrnek takarékoskodnia az üzemanyaggal az illetékes elismerte, hogy a BKV-nak van "egy üzemanyagmegtakarítást ösztönző remizálási rendszere". "Természetesen tudjuk, hogy a légkondicionáló járulékosan többlet üzemanyagfelhasználással jár, ezért ezt a fogyasztástöbbletet beépítettük az engedélyzett normába."
Haverla Ferenc elmondta: reméli, egyetlen sofőr sem mondja majd azt az utasoknak, hogy takarékoskodik az üzemanyaggal és ezért nem kapcsolja be a légkondicionálót.
Az illetékes felhívta az utasokat, hogy ha azt tapasztalják, hogy nem működik a hűtés, akkor azt jelentsék be a BKV ingyenes zöldszámán és jegyezzék fel azt is, hogy ez hol, milyen rendszámú járművön történt. "Minden esetet kivizsgálunk, és tájékoztatjuk az utast arról, hogy miért nem működött a klíma" - mondta Haverla Ferenc