eur:
385.13
usd:
355.45
bux:
69473.5
2024. május 24. péntek Eliza, Eszter

Ennyi idő jut a pártoknak reklámra a köztévében

A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) pénteki ülésén döntött a pártlistát, illetve nemzetiségi listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló közszolgálati műsoridő felosztásáról.

A választási eljárásról szóló törvény szerint az országgyűlési képviselők általános választását megelőző kampányidőszakban a pártlistát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló időtartam 470 perc. A jelölőszervezetek rendelkezésére álló időtartamot az egyes pártlisták között egyenlő arányban kell felosztani.

Az NVB által jogerősen nyilvántartásba vett pártlisták száma 23, vagyis a 23 pártlistát állító jelölőszervezet pártlistánként 20 perc 26 másodperc időtartamban teheti közzé politikai reklámját a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt.-nek a legnagyobb éves átlagos közönségaránnyal bíró médiaszolgáltatásában.

Az NVB döntött az országos nemzetiségi listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló közszolgálati műsoridő felosztásáról is.

A választási eljárásról szóló törvény szerint az országgyűlési képviselők általános választását megelőző kampányidőszakban a nemzetiségi listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló időtartam 130 perc. A jelölőszervezetek rendelkezésére álló időtartamot az egyes pártlisták között egyenlő arányban kell felosztani.

Az NVB által jogerősen nyilvántartásba vett nemzetiségi listák száma 13, vagyis a 13 nemzetiségi listát állító jelölőszervezet listánként 10 perc időtartamban jogosult közzétenni politikai reklámját a Duna Médiaszolgáltató Zrt.-nek a legnagyobb éves átlagos közönségaránnyal bíró médiaszolgáltatásában.
A határozat ellen három napon belül lehet felülvizsgálati kérelmet benyújtani a Kúriához.

Címlapról ajánljuk
Prőhle Gergely a német EP-kampányról: ne mondjunk semmit, de úgy, mintha mondanánk valamit
aréna

Prőhle Gergely a német EP-kampányról: ne mondjunk semmit, de úgy, mintha mondanánk valamit

A német politikának most nincs olyan egységes víziója, mint az ország újraegyesítésekor volt, ráadásul a politikusainak Európáról sincs kiforrott elképzelése – mondta el az InfoRádió Aréna című műsorában Prőhle Gergely. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukács Intézet programigazgatója beszélt a német gazdaság gondjairól, az AfD karanténjáról és a kormánykoalíció széthúzásáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.24. péntek, 18:00
N. Rózsa Erzsébet
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára, a Világgazdasági Intézet munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×