Több százmillió felhasználó hiába próbált belépni csütörtökön a Microsoft Outlookba, azt az üzenetet kapta, hogy adja meg a jelszavát, majd ezt nem fogadja el a rendszer, vagy szerverhibát jelez. A meghibásodásokat gyűjtő Downdetector oldalán is megugrott a bejelentések száma, sem a böngészőben, sem az alkalmazásban nem érték el a felhasználók a levelezésüket.
A Mirror összesítése szerint Európa, Amerika és Ausztrália is érintett a technikai meghibásodásban, sok bejelentés érkezett Magyarországról is.
A Microsoft annyit közölt, hogy vizsgálja a belépési problémát, és elismerte, hogy a felhasználók egy része nem tudja elérni a szolgáltatást. Arról is tájékoztattak, hogy „egy hitelesítési komponenssel kapcsolatos probléma okozhatja a fennakadást”.
Microsoft később azt közölte, hogy a javítás bevezetése a vártnál gyorsabban halad, és arra számítanak, hogy a fennakadás fokozatosan enyhülni fog, ahogy a folyamat előrehalad.
Az első frissítés azonban nem hozott megoldást, ezt a Microsoft egy újabb közleményben elismerte: „Azonosítottunk egy problémát a javítással kapcsolatban. Konfigurációs módosításokat hajtunk végre, újraindítjuk az érintett komponenseket, és további ellenőrzéseket végzünk annak megerősítésére, hogy a hitelesítési komponensek megfelelően vannak konfigurálva.”
A cég szerint az új frissítés várhatóan csak késő délután érkezik.






