A repülőgépek jelentős mennyiségű szén-dioxidot juttatnak a légkörbe, amely mára annyira megtelt üvegházhatású gázokkal, hogy felgyorsította a globális felmelegedés folyamatát. A hvg.hu cikke szerint két megoldás lehetséges: vagy elektromos repülőgépeket kell alkalmazni, vagy olyan hajtóműveket kell kifejleszteni, amelyek jóval hatékonyabbak a mostaniaknál.
A NASA mérnökei ennek megfelelően az utóbbi időben egy 130 centiméter hosszúságú hajtóművön végeztek különböző teszteket. A DART (Dgen380 Aero-Propulsion Research Turbofan) nevű fejlesztés nagyjából feleakkora, mint amekkora hajtóműveket jelenleg a kisebb repülőgépeknél használnak.
A teszteket nem egy kész hajtóművön, hanem csak egy prototípuson végezték, amivel sok pénzt tudtak megspórolni a mérnökök. A miniatűr hajtóművet a francia Akira nevű cég építette, a NASA pedig 2017-ben vásárolta meg. Az eszköz kialakításának köszönhetően
a beáramló levegő nagy része megkerüli a motor magját, ami jóval alacsony fogyasztást és halkabb működést eredményez.
A tervek szerint az évtized végére készülhet el egy új, a fogyasztás szempontjából hatékonyan működő hajtómű, amit 2030 után akár már a kereskedelmi repülőgépek is használhatnak.