eur:
400.56
usd:
371.38
bux:
92364.63
2025. március 26. szerda Emánuel
Mark Zuckerberg, a Facebook internetes közösségi portál társalapítója és vezérigazgatója 2021. október 28-án bejelenti, hogy a Facebook új neve Meta lesz. Zuckerberg szerint a Facebook márkanév jelenleg egy termékhez, a közösségi oldalhoz kapcsolódik, de reméli, hogy idővel egy metaverzumot működtető cégnek tekintik majd őket az emberek.
Nyitókép: MTI/AP/Eric Risberg

Hatalmasat esett a Meta a Facebook váratlan adatai miatt

Az elmúlt 18 évben folyamatosan nőtt a napi aktív felhasználók száma, de most ennek is vége. Ám csak részben ennek hatására veszített nagyot a piaci tőkeértékéből a Facebook anyavállalata.

Kiadta friss negyedéves jelentését a Facebook-anyacég Meta Networks, és a vállalat közlése szerint 2021 utolsó három hónapjában csökkent a közösségi oldalon a napi aktív felhasználók (daily active users, DAUs) száma. Ilyesmi a Facebook 18 éves története során még nem történt – írja a hvg.hu.

A Meta szerint 2021 utolsó negyedévében 1,929 milliárdan voltak aktívak napi szinten a Facebookon, míg az azt megelőző, harmadik negyedévben ez a szám 1,930 milliárd volt. A legalább havi egyszer belépők száma (MAU) viszont december végén 2,91 milliárd fő volt, ami 4 százalékos növekedést jelent éves szinten.

A jelentés szerint a közösségi oldal bevételnövekedése is lelassult, mert a hirdetők már kevesebbet költöttek náluk a tavalyi év utolsó három hónapjában. Mark Zuckerberg ehhez még azt is hozzátette, hogy a közönségük, főleg a fiatalabb korosztály elhagyta a Facebookot a rivális TikTok és YouTube kedvéért.

Közben a Meta nyeresége is csökkent, az 8 százalékkal. A cég adózás utáni eredménye 10,285 milliárd dollár, részvényenként 3,67 dollár volt a december végével záródott három hónapban, szemben az előző év azonos időszakában elért 11,219 milliárd dollárral, részvényenként 3,88 dollárral. Viszont a vállalat bevétele 20 százalékkal, 33,671 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 28,072 milliárd dollárról. Ezen belül a reklámbevételek 27,19 milliárd dollárról 32,64 milliárd dollárra emelkedtek.

A cég becslései szerint a világon körülbelül 2,82 milliárd ember használja naponta a Facebookot, az Instagramot, a WhatsApp-ot vagy a Messengert, és körülbelül 3,59 milliárd ember havonta legalább egyszer. Ezek a számok éves összevetésben 8, illetve 9 százalékkal nőttek.

Címlapról ajánljuk

Elemző: inkább kommunikációs fogásnak tűnik az európai fegyverkezési terv

Ursula von der Leyen 800 milliárd eurós fegyverkezési terve az uniós tagállamok meglévő védelmi kiadásait is tartalmazza, és ha meg is valósulna, akkor sem feltétlenül garantálná azt, hogy Európa később majd ki tudja váltani az amerikai biztonsági garanciákat – mondta az InfoRádióban Nagy Dávid, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.26. szerda, 18:00
Balasa Levente
a Siemens Zrt – Smart Infrastructure szakmai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×