A címvédő Michelisz Norbert idén is a BRC Hyundai csapatában versenyez a TCR World Tour elnevezésű túraautó-világsorozatban. A 2025-ös, nyolc állomásból álló szezon első futamait május 1. és 3. között Mexikóban rendezik. Az idei mezőny meglehetősen nehezen állt össze, több istálló még nem nevezte meg pilótáit. Ami azonban biztos, hogy Michelisz Norbertnek az előző idényhez hasonlóan idén is a spanyol Mikel Azcona és az argentin Nestor Girolami lesz a csapattársa.
A TCR World Tour tavalyi nyolc helyszínéből mindössze kettő maradt meg erre az évre. A mezőny először látogat el Mexikóba, valamint Spanyolországba és Dél-Koreába, továbbá visszatér Ausztráliába és Portugáliába.
A Motorsport Online főszerkesztője szerint a Hyundai a „bevált csapaton ne változtass” elvét követi azzal, hogy megtartotta valamennyi eddigi versenyzőjét. Vámosi Péter az InfoRádióban úgy fogalmazott, a Hyundai valószínűleg nagyobb tervekkel vág neki a 2025-ös szezonnak, és megcélozza a csapatbajnoki címet is, amit tavaly elhappolt előle a svéd Cyan Racing Lynk & Co. Arra számít, hogy idén is ez a két istálló lesz harcban a futamgyőzelmekért és a konstruktőri összetett elsőségért.
A 40 éves Michelisz Norbert eddig háromszor (2019-ben, 2023-ban és 2024-ben) nyert világbajnoki címet a túraautósok elit kategóriájában. Szereplését vélhetően idén is nagy érdeklődés övezi, de a szakíró szerint biztos rengeteg magyar szurkolónak fáj, hogy idén nem lesz futam Magyarországon, illetve mindössze három európai helyszín került be a versenynaptárba.
Vámosi Péter meglehetősen furcsának találja, hogy a jövő heti rajt ellenére még csak öt versenyző szereplését erősítették meg a 2025-ös TCR World Tour-sorozatban. Michelisz Norbert azt nyilatkozta, hogy ismét a vb-cím megszerzése a célja. A szakíró szerint a magyar versenyző az évek múlásával egyre értettebb, tapasztaltabb lett, és „már pontosan tudja, hogyan kell kiénekelni a sajtot az ellenfelek szájából”. A Motorsport Online főszerkesztője felhívta a figyelmet arra, hogy a BoP-rendszer (teljesítménykiegyenlítés) némi súlytöbbletet jelent a sikeresebb csapatoknak, de érthető az alkalmazása, hiszen az a legfőbb cél, hogy a különböző gyártók autóit a lehető legközelebb hozzák egymáshoz a teljesítményt tekintve, alapot adva ezzel a minél izgalmasabb és kiegyenlítettebb versenyeknek.
A szakértő úgy véli, a jelenlegi TCR-szabályrendszerben nemcsak a pályán kell jól teljesíteni, hanem ugyanennyire fontos a hatékony stratégiaalkotás is. Mikel Azcona és Nestor Girolami megerősítette, hogy ha a helyzet úgy hozza és az összetett pontversenyben ez segítséget jelent, akkor a 2024-es idényhez hasonlóan idén is támogatják Michelisz Norbertet, aki tehát
vélhetően továbbra is kedvezményezett pilóta lesz a BRC Hyundai csapatánál.
A Forma–1 jelenlegi mezőnyéből Fernando Alonso 43, míg Lewis Hamilton 40 éves, és mindketten rosszul kezdték a szezont. Bár a túraautózás teljesen más világ, felmerül a kérdés, hogy meddig lehet még harcban a dobogós helyekért és a futamgyőzelmekért Michelisz Norbert. Ezzel kapcsolatban Vámosi Péter megjegyezte, hogy a magyar versenyző korábbi csapattársa, Gabriele Tarquini – aki az 1980-as és 1990-es években a Forma–1-ben is szerepelt – 2021-ben, 59 évesen fejezte be autóversenyzői karrierjét, és utolsó szezonjában a BRC Hyundai színeiben még futamot is tudott nyerni a túraautó-világsorozatban. A szakíró szerint
a TCR-ben és főleg a kamionos szériákban 50 vagy akár 60 év felett is lehet versenyezni, sőt egy-egy futamgyőzelem, dobogós hely sem elképzelhetetlen ebben a korban.
Vámosi Péter úgy véli, még több jó éve is lehet a túraautózásban Michelisz Norbertnek, igazából az lesz a fő kérdés, „jól el tudja-e magát adni”. A szakíró hozzátette: a magyar pilóta megfelelő helyen van a Hyundai-nál, ahol adott a minőségi autótervezés, illetve háttér, így ha egy-egy versenyző beleteszi a kellő munkát, sikereket érhet el 40 év felett is. Mint fogalmazott, a Forma–1 ebből a szempontból „más kávéház”, nehezebb dolguk van az idősebbeknek, ráadásul sok függ attól is, milyen konstrukciót kapnak az autók.