Alonso három első és három második hellyel összesen 54 pontot szerzett eddig, tehát a megszerezhető egységek 90 százalékát begyűjtötte.
Hasonlóan eredményes kezdést még Michael Schumacher sem tudhatott maga mögött a nagyon sima 2004-es évben. A ferraris akkor ötven ponttal állt az élen hat futam után - öt elsőség mellett egy kiesés volt a mérlege.
Most a barcelonai szabadezések után Schumacher még abban bízhatott, hogy közelebb kerül Alonsóhoz, de a spanyol rendkívül magabiztosan megnyerte hazai versenyét.
A kettejük közötti különbség 15 pontra nőtt. Ez korántsem behozhatatlan, de Alonso megbízható teljesítményét tekintve a hétszeres világbajnoknak akkor van esélye az újabb vébé-győzelemre, ha a Ferrari-Bridgestone kettős érezhetően felülmúlná a Renault-Michelin párost.
Tavaly a McLaren ebben a szakaszban már gyorsabb volt a Renault-nál, de a megbízhatósági problémák miatt végül mind a csapatnak, mind a finn Kimi Räikkönennek be kellett érnie a második hellyel.
Az ezüstnyilak ezzel együtt visszasírhatják a 2005-ös szezont, mert most leszakadni látszanak az élmezőnytől. Úgy tűnik, hogy Räikkönen mindent megtesz a sikerért, de az autó egyszerűen nem képes felvenni a versenyt a Ferrarikkal és a Renault-kkal.
A wokingiaknál állítólag pocsék a hangulat, a korábbi kulcsemberek (elsősorban Adrian Newey) elvesztése minden bizonnyal most érezteti hatását, a kolumbiai Juan Pablo Montoya pedig továbbra is sokat hibázik.
A Honda és a Toyota még a McLarentől is elmarad. Míg az ezüstnyilaknak talán most még nem kell véglegesen lemondaniuk az idei sikerről, Buttonék és Trulliék számára már a dobogós helyek megszerzése is kiemelkedő eredménynek számítana bármelyik hátralévő futamon.
A világbajnokság május 28-án a Monte Carló-i versennyel folytatódik.
Prőhle Gergely: a német hatóságoknak ideológiailag besorolhatatlan, így kezelhetetlen volt a magdeburgi merénylő