„Károly király arra használja a pozícióját, hogy felhívja a figyelmet a környezetvédelem és a vallások közötti párbeszéd fontosságára; úgy terveztem meg a portréját, hogy ezt kiemeljem” – jelentette ki a robot, hozzátéve: reméli, az Algoritmus király című olajfestményével örömet szerzett az uralkodónak.
„A mesterséges intelligencia kétségtelenül átformálja a világot, beleértve a művészeteket és az emberi kreativitást is” – szögezte le a günoid, azaz nőre hasonlító robot, amely a brit nagykövetség genfi kirendeltségén tartott bemutatón azt is hangsúlyozta, szeretné, ha munkái elősegítenék az új technológia etikai oldalát célzó párbeszédet, kiemelve a kritikai gondolkodás fontosságát.
Humanoid robot says not aiming to 'replace human artists'.
— AFP News Agency (@AFP) July 10, 2025
Unveiling a new portrait of King Charles this week, artist Ai-Da described what inspired the layered and complex piece, and insisted it had no plans to replace humanshttps://t.co/N0PTEuORZx pic.twitter.com/h112oc4kFz
Mint mondta, bár nem hiszi, hogy az MI vagy akár az ő művészete felválthatná a hús-vér művészeket, célja, hogy az emberek pozitívan forduljanak a mesteréges intelligencia használata felé, „miközben nem tévesztik szem elől a kockázatait és a korlátait sem”.
Arra a kérdésre, vajon igazi művészetnek számít-e egy gép által előállított alkotás, úgy vélte, munkái egyedülállók és kreatívak, illetve hozzátette: érdekes és fontos szempont, hogy az emberek döntik el, mi számít művészetnek.
A gép tavaly az informatika tudományának egyik megalapítója, a brit Alan Turing arcképét festette meg, amely egy árverésen egymillió dollárért (341 millió forint) kelt el; az volt az első alkalom, hogy egy humanoid robot munkája került kalapács alá.
A világ egyik legkorszerűbbjének számító robot a nevét Ada Lovelace, a számítógéptudomány egy másik, XIX. századi úttörőjéről kapta. A gépet úgy tervezték, hogy karjai cserélhetők legyenek attól függően, szobrászkodni, festeni vagy rajzolni akar-e.
Ai-Dát 2019-ben készítette az Engineered Arts nevű brit, humanoid robotok gyártására szakosodott vállalat, az előllításán pedig az oxfordi és a birminghami egyetem több MI-szakértője is részt vett. A tervezőcsapat vezetője a modern és kortárs művészetek egyik szakértője, Aidan Meller volt, aki azt mondta, Ai-Da „egy etikai-művészeti vállalkozás, és nem a festők felváltására hivatott”.








