eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria
A Lufthansa német légitársaság repülőgépei sorakoznak a müncheni repülőtéren 2020. január 30-án. A Lufthansa az előző nap felfüggesztette az összes Kínából érkező és oda tartó járatát. A kínai Nemzeti Egészségügyi Bizottság szerint eddig 170 ember halt meg a koronavírus új, először Hupej tartományban azonosított változata okozta betegségben.
Nyitókép: MTI/EPA

Háború a Lufthansa és a klímaaktivisták között – ki fizet a végén?

Folytatódik a Lufthansa német légitársaság és az Utolsó Nemzedék (Letzte Generation) klímavédelmi szervezet háborúja.

Németország nemzeti, egyben Európa második legnagyobb légitársasága tetemes kártérítést követel a klímaaktivistáktól, akik hónapokkal ezelőtt tiltakozó akcióik során órákra megbénítottak több németországi repülőteret, a hamburgit, a düsseldorfit és a berlinit. Ezzel pedig a hatóságok szerint jelentős kárt okoztak az utasoknak is.

A Lufthansa – mint ismertté vált – 740 ezer eurós kártérítést követel a csoporttól. Az Utolsó Generáció, amely nem csak Németországban, hanem több más európai országban is a klímavédelem jegyében számos tiltakozó akciójával szerzett hírnevet, általános meglepetésre közölte, hogy kész kifizetni a kártérítési összeget.

A válasznak ugyanakkor volt egy sajátos, a csoport tevékenységére jellemző "függeléke" is. Az Utolsó Nemzedék ugyanis a kártérítés kifizetését nem is akármilyen feltételhez kötötte. Közölte, hogy

cserébe a légitársaságnak meg kell fizetnie a szén-dioxid-kibocsátás éves társadalmi költségeit. Az aktivisták szerint ez évi hatmilliárd euró körül összeg.

A három repülőtéri tiltakozó akció során az aktivisták a kifutópályákhoz "ragasztották" magukat, és így bénították meg a forgalmat. A rendőrség a csoport több tagját őrizetbe vette. A hatóságok vizsgálják azt is, hogy a járatok késése miatt az utasok jogosultak-e kártérítési igényre.

Az Utolsó Generáció hamburgi akciójára július 13-án került sor. A több órás blokád 57 járatot és 8500 utast érintett. Az okozott kár a repülőtéri hatóságok szerint 400 ezer euró körüli volt. Ugyanezen a napon történt a düsseldorfi repülőtéri tiltakozó akció is, amely 24 járatot és mintegy 320 ezer utast érintett. A társaságnak és az utasoknak okozott kárt 220 ezer euróra becsülték. A csoport idei eddigi utolsó ilyen tiltakozó repülőtéri akcióját november 22-én a berlini repülőtéren hajtotta végre. A tiltakozás 35 járatot érintett, és 5000 utast sújtott, az okozott közvetett kára Lufthansa szerint 120 ezer eurót tett ki.

A repülőtéri hatóságok a csoport tagjait az említett összegek kifizetésére szólították fel, arra azonban nem voltak hajlandók. A Lufthansa ennek nyomán állt elő az összesen 740 ezer eurós kártérítési követeléssel, amit az Utolsó Generáció évi hatmilliárd eurós "feltétele" követett.

A Lufthansa egyelőre nem reagált az Utolsó Nemzedék javaslatára.

Címlapról ajánljuk
Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is

Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is

Sokkal több a megműveletlen hazai szőlőterület, mint a korábbi években. A probléma mára a nagy hagyományokkal és presztízzsel rendelkező borvidékeket is elérte. Az Agrárszektor főszerkesztője azt mondta az InfoRádióban, hogy folyamatosan romlik a munkaerő minősége is, miközben egyre több gazdaság veszteséges, így valószínűleg nehéz évek várnak a magyar borágazatra.

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Évtizedes trendet fordított meg a koronavírus-válság

Évtizedes trendet fordított meg a koronavírus-válság

A Covid okozta demográfiai hatások világszerte a felnőttkori halálozás növekedését és a várható élettartam csökkenését váltották ki – állapította meg a neves brit orvosi folyóiratban, a Lancetben pár hete megjelent globális betegségteher-tanulmány (Global Burden of Diseases Study 2021), amely az 1950 és 2021 közötti időszak globális demográfiai változásait, beleértve a Covid-járvány 2020–2021-es időszakának hatásait elemezte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×