Németország hónapokkal ezelőtt megvívta csatáját az Európai Unióval, és kis kompromisszummal ugyan, de győztesen került ki. Az EU a korábbi tiltás ellenére mégis csak beleegyezett abba, hogy 2035 után is lehet belső égésű motorokkal felszerelt autókat forgalmazni Európában. A megállapodás része volt azonban, hogy 2035 után csakis szintetikus üzemanyaggal működhetnek.
Ilyen előzmények után kerül sor a müncheni autószalonra, amely mind a belső égésű motorokkal felszerelt, mind az elektromos autók népszerű seregszemléje. A duisburgi egyetem kutatóintézetének tanulmánya szerint azonban az utóbbiak drasztikusan, drágulhatnak, szemben belső égésű "őseikkel", amelyek vevői ugyancsak drasztikus árcsökkentésre számíthatnak. A gyártók többsége ugyanis rendkívüli kedvezményekkel igyekszik ösztönözni a remélt vásárlókat.
A legnépszerűbb harminc modellt már augusztustól átlagosan 17,8 százalékos árengedménnyel kínálták. Ez két év óta a legnagyobb kedvezmény.
Ezzel szemben az elektromos autók előállítói a listaár szerinti korábbi 9,3 százalékos kedvezményt egy hónapon belülr 8,7 százalékra csökkentették. A tanulmány szerint ennek oka az, hogy a német állam a jövő évtől alaposan megnyirbálja az elektromos autók vásárlásához kínált eddigi szubvencióit. Ez azt jelenti, hogy 2024. január 1-jétől az eddigi 4500 eurós, úgynevezett környezetvédelmi bónuszt a kisebb elektromos autók magánvásárlói esetében 3000 euróra csökkentik. Több gyártó a hosszabb szállítási határidő miatt ezt a csökkentést már gyakorlatilag előzetesen, azaz már most beszámolja.
A vállalatok új autók vásárlása esetén még kedvezőtlenebb helyzetbe kerültek. Esetükben a környezetvédelmi bónusz szeptember elsejétől, azaz péntektől már a múlté.
Jelenleg többek között a Volkswagen van abban a helyzetben, hogy egyes elektromos modellek esetében még ebben az évben az érvényben lévő kedvezőbb támogatási feltételek mellett szállítson. A düsseldorfi tanulmány szerint várható, hogy a Tesla rövidesen olyan árcsökkentési hullámot jelent be, ami különösen a német gyártók esetében jelentős nyereségcsökkentéshez vezethet. A vásárlási ösztönzők alapján ugyanakkor a fogyasztóknak amúgy is a hazai belső égésű modellekre kell összpontosítaniuk.