eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 4. szombat Flórián, Mónika

Pótdíjat fizettetne a túlsúlyos utasokkal az Air France?

Biztonsági okokból pótdíjat fizettetne a túlsúlyos utasokkal az Air France légitársaság - írta a Le Parisien. A légitársaság cáfolta, hogy kötelezővé tennék a túlsúlyos utasoknak egy második ülés megfizetését.

A francia napilap szerint azoknak az utasoknak, akik teltségük miatt nem tudják bekapcsolni a biztonsági övet, le kell majd foglalniuk egy szomszédos ülést is. Az Air France a tervek szerint 75 százalékos felárat fizettet a második ülésért, amikor azonban van bőven üres hely az adott járaton, akkor elengedik a pótdíjat.

Az új szabályt február 1-jével kívánják bevezetni - írta a Le Parisien.

A légitársaság cáfolta, hogy kötelezővé tennék a túlsúlyos utasoknak egy második ülés megfizetését. Közleményük szerint már 2005 óta minden túlsúlyos utasnak javasolják egy szomszédos ülés lefoglalását 75 százalékos felárral. Az újdonság február 1-től annyi lesz, hogy ha nincs tele egy járat, akkor ezt az összeget visszatérítik azoknak az utasoknak, akik megvásárolták a szomszédos ülést. A visszatérítésre eddig ugyanis eddig nem volt lehetőség - hangsúlyozta az Air France.

Jean Pierre Lefebvre, a légitársaság szóvivője a France Info hírrádióban ugyanakkor elismerte, hogy amennyiben egy utas teltsége miatt nem tudja bekapcsolni a biztonsági övét, s a repülőgép tele van, a pilóta megtagadhatja felszállását a járatra. Ezért javasolják előre a túlsúlyosoknak a szomszédos ülés lefoglalását, de továbbra sem kívánják azt kötelezővé tenni.

A francia légitársaságot 2007 végén megbüntették, amiért egy testesebb utast indulás előtt arra köteleztek, hogy a biztonsági öv használhatóságának érdekében váltsa meg a helye melletti ülésre szóló jegyet is. A bíróság arra hivatkozva ítélt az Air France ellen, hogy az általános szerződési feltételek között nem szerepel a biztonsági öv és a testsúly, illetve a termet összefüggésére vonatkozó kitétel. Tavaly aztán az Air France már minden jegyvásárláskor azt tanácsolta az utasoknak, hogy fontolják meg egy második jegy megvételét, amennyiben úgy érzik, nem férnek el biztonságosan egy ülésen.

A "hájadó" ötlete nem új. Legutóbb a Ryanair diszkont légitársaságnál fontolgatták bevezetését, miután a különböző költségcsökkentő-bevételnövelő ötletekről kikérték az utazóközönség véleményét, és az ír társaság honlapján folytatott szavazáson a túlsúlyos utasok pótdíjazása bizonyult a legnépszerűbb ötletnek. A Ryanair végül nem vezette be a megoldást, amely világszerte felháborodást keltett a sokféle pótdíj miatt egyébként is sokat bírált cég utasainak körében.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az étrend-kiegészítőket vizsgálja az ügyészség: a szabad piac vonzza a tisztességtelen vállalkozásokat

Az étrend-kiegészítőket vizsgálja az ügyészség: a szabad piac vonzza a tisztességtelen vállalkozásokat

Internetes reklámok formájában és a közösségi oldalakon sokszor láthatnak a felhasználok olyan hirdetéseket, amelyek arról szólnak, hogy a különböző gyógygombákat, növényeket vagy gyümölcsöket nagy koncentrátumban tartalmazó étrend-kiegészítők alkalmasak a súlyos, akár daganatos betegségek gyógyítására, megelőzésére. De vajon mit hihetünk el ezekből és mit nem?
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
Első útján elsüllyedt a hadihajók Titanicja, de csaknem 400 évvel később szemtől szemben megcsodálhatjuk

Első útján elsüllyedt a hadihajók Titanicja, de csaknem 400 évvel később szemtől szemben megcsodálhatjuk

Első útjára indult a maga korának egyik legmonumentálisabb hajója, de célt már nem érhetett, mert elsüllyedt, legénysége és utasai közül pedig számosan odavesztek. Nem, most nem a Titanicról lesz szó, hanem egy csaknem 300 évvel korábban épült hajóról, a Vasáról, melyet kora egyik legnagyobb hadihajónának szánt II. Gusztáv Adolf, az 1600-as évek elején uralkodó svéd király. Ahogy a Titanicnál, a nagyravágyás a Vasa esetén is katasztrófához vezetett, a hajó mindösszesen 1300 métert tett meg Stockholm partjainál. Ami azonban akkor tragédia volt, a mai nemzedékeknek történelmi szerencse, a hajó ugyanis majdnem teljes épségében megmaradt, több mint 60 éve felhozták hullámsírjából, ma pedig megcsodálható a Stockholmban külön erre a célra épített Vasa Múzeumban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×