eur:
401.06
usd:
366.69
bux:
74336.17
2024. október 11. péntek Brigitta
Electric Vehicle is changing in street.
Nyitókép: nrqemi/Getty Images

Van egy nagy probléma az e-autó töltéssel

A legfrissebb kimutatások szerint a közúti személygépjárművek az EU szén-dioxid kibocsátásának közel 11 százalékáért felelősek, éppen ezért a klímaváltozás elleni küzdelemben kiemelten fontos az elektromobilizációs törekvés. Az Európai Unió célkitűzése szerint az évszázad közepére az 1990-es szinthez képest 90 százalékkal kell csökkenteni a közlekedésből származó üvegházhatású-gáz kibocsátást. Ahhoz, hogy teljesüljön az EU azon célkitűzése, miszerint az évtized végére 3,5 millió darabra növelik az e-autó töltőpontok számát, 2024-et is beleszámítva a következő hét évben évi több mint 401 ezer töltőállomást kellene telepíteni, a jelenlegi telepítési ütem mellett azonban ez nem fog teljesülni – olvasható az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzésében.

Pusztán a töltőpontok száma szerint rangsorolva az unió tagállamait, hazánk 3566 töltőállomással a lista 13. helyén áll. Az eltérő e-autó állomány miatt azonban a töltőpont-hálózat kiterjedtségét célszerűbb az egy elektromos autóra jutó töltőpont rangsor alapján megítélni. Az ezen szempont szerint elkészített rangsorban a 27 tagállam közül Magyarország hátulról az ötödik helyen áll, azaz egy töltőpontra körülbelül 20 és fél elektromos autó jut. A kimutatás pontosságát árnyalja, hogy egyre több EV-tulajdonos lakóhelyére is telepít töltőpontot, amelyek számáról nem érhető el pontos információ – olvasható.

Az elemzés alapján Magyarországon olcsónak számít az elektromos autók töltése, viszont a töltőpontok alacsony száma miatt a hálózat leterhelt, nehezebben lehet szabad állomást találni.

Az Eurostat a töltőpontok száma és azok összteljesítménye alapján egy klaszterelemzést is végzett, vagyis hasonló jellemzőkkel rendelkező országok csoportosítását hajtották végre – teszik hozzá. Az eredmények alapján öt kategóriát alakítottak ki: magas teljesítményű, de kevés töltőponttal rendelkező országok (Bulgária, Észtország, Lettország), dinamikus fejlődő infrastruktúrával rendelkező kelet-közép-európai országok (Szlovákia, Horvátország, Csehország), alacsonyabb teljesítménnyel, de kiterjedt töltőhálózattal rendelkező nyugat- és észak-európai országok, alacsony teljesítményű és alacsony sűrűségű töltőpont-hálózattal rendelkező dél-európai országok (Spanyolország, Olaszország, Görögország) és a minden szempontból fejletlen infrastruktúrával rendelkező országok (Ciprus, Málta, Írország).

A teljes cikk itt tekinthető meg.

Címlapról ajánljuk

Helyzetjelentés Floridából: bajba jutott magyarok jelentkezését várja a tiszteletbeli konzul

A hurrikán után most a tornádóktól tartanak Florida lakói – mondta Pazaurek Piros tiszteletbeli konzul, aki a Hungarian Hub elnevezésű nonprofit szervezet elnökeként az amerikai magyarok összefogásáról is beszámolt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.11. péntek, 18:00
Lánszki Regő
az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára, országos főépítész
Meredeken emelkedik az olaj ára

Meredeken emelkedik az olaj ára

Ázsiában nagy emelkedést láthattunk a kínai és hongkongi piacokon is, ezt követően Európában kivártak a befektetők a délutáni amerikai munkaerőpiaci és inflációs adatok előtt. A vártnál magasabb inflációs adat délután Európában és az USA-ban is negatív piaci reakciót váltott ki, mivel azt a narratívát erősítette, hogy a kamatcsökkentési ciklus lassabb lehet a korábban vártnál. Ma viszont nem csak külföldön, hanem Magyarországon is érkezett fontos inflációs adat: az egy évre visszatekintő áremelkedés 3 százalékos volt, vagyis három és fél év után elérte a jegybanki célt. Csütörtökön a nyugat-európai részvénypiacok mérsékelten estek, a magyar tőzsde viszont felülteljesítő volt, és mérsékelten emelkedett. Az olajár meredeken emelkedett, a befektetők az izraeli-iráni konfliktus és a Milton hurrikán lehetséges hatásait árazzák.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×