Megvizsgálták a Használtautó.hu adatait, és azt tapasztalták, hogy 2022-ben a koreaiak voltak a topon, ha elektromos autókról volt szó, akkor a Hyundai Ionic volta kedvenc, a koreaiak visszacsúsztak 2024-ben a második helyre. 2022-ben a második helyen a franciák voltak, köszönhetően a Renault Zoénak, a harmadik helyen pedig a japánok, köszönhetően a Nissan Leafnek. Ez teljesen megváltozott 2024-re. Most a sorrend:
- amerikaiak (Tesla)
- koreaiak (Hyundai)
- kínaiak (BYD)
"A BYD új márka Magyarországon, de amióta piacra léptek, nagy érdeklődés övezi ezt a márkát" – mondta az InfoRádióban Lőcsei Dániel, a Használtautó.hu márkamenedzsere, és beszélt arról is, hogy mi a kínai elektromos autók titka.
"Mind dizájnban, mind felszereltségben jóval kedvezőbb, ha újautó-árakat nézünk, mint például egy hagyományosabb márka; muszáj is, mert mindegyik kínai márka új. Árban is előnyük van, ez is piaci kényszer, hogy legyen létjogosultságuk, és azért, hogy nagyobb vásárlóbázist tudjanak szerezni maguknak. Felszereltségben, dizájnban és akár hatótávban is tudják hozni azt, amit a többi, már ismertebb márka" – ismertette Lőcsei Dániel.
Új BYD-t egyébként már 12 millió forintért lehet vásárolni, de 20 millió fölött is lehet kapni, típustól, felszerelésről függően. Ezzel szemben az új koreai, német és francia e-kocsik 16-17 millió forintnál kezdődnek.