eur:
409.78
usd:
360.71
bux:
84947.5
2025. április 13. vasárnap Ida
Tank caps for AdBlue and diesel on a Skoda Kodiak pictured in Goettingen, Germany, 31 July 2017. Photo: Swen PfĂśrtner/dpa (Photo by Swen PfĂśrtner/picture alliance via Getty Images)
Nyitókép: picture alliance/Getty Images

Gyűlnek a gondok az AdBlue körül

Több mint 1700 járművezető riasztotta az UFC-Que Choisir nevű francia fogyasztóvédő szövetséget, miután az AdBlue szennyezéscsökkentő rendszerrel kapcsolatos meghibásodást tapasztaltak járműveikben.

Az UFC-Que Choisir fogyasztóvédelmi egyesület bejelentette, hogy a francia fogyasztóvédelmi és csalásellenes hivatalhoz (DGCCRF) fordul az AdBlue szennyezéscsökkentő rendszerrel kapcsolatos számos meghibásodás miatt – közölte a Le Figaro.

„Bár a gyártók már régóta tisztában vannak az AdBlue-rendszer hibáival, inkább szemet hunytak efölött és tovább értékesítették a hibás járműveket”

– jelenti ki a fogyasztóvédő egyesület.

Az AdBlue egy karbamidalapú üzemanyag, ami körülbelül tíz éve használnak az autókban. A dízelautók kipufogógázaiból származó káros nitrogén-oxid-kibocsátás nagy részét kiküszöböli.

Az utóbbi időszakban több mint 1700 sofőr értesítette az UFC-Que Choisirt, miután olyan üzeneteket kaptak járművük műszerfalán („meghibásodott szennyezéscsökkentő” vagy „XXX km-en belül az újraindítás nem lehetséges”), ami arra kényszerítette őket, hogy azonnal egy szervizbe hajtsanak – idézi a Hirado.hu.

A szövetség szerint a legtöbb autómárka érintett a meghibásodásokban, de a legtöbb észlelt hiba a Peugeot és a Citroën típusú járműveket érinti. Az UFC-Que Choisirnak bejelentett hibák a fogyasztók több mint 91 százalékának a zsebét is megterhelte,

a javítási díj átlagos összege megközelítette az ezer eurót.

A szövetség, ami az Európai Fogyasztók Szervezetén (BEUC) keresztül az Európai Bizottságot is értesítette, azt szeretné, ha egész Európára kiterjedő vizsgálatot indítanának, megvizsgálva a gyártók AdBlue-rendszerrel kapcsolatos lépéseit vagy éppen azok elmulasztását.

Ezenkívül azt javasolja, hogy kötelezzék a gyártókat az AdBlue-val kapcsolatos hibák orvoslására, és hogy a gyártók viseljék a javítási költségeket – beleértve azoknak a járművezetőknek a kompenzálását is, akik korábban már elszenvedtek egy ilyen meghibásodást.

Az európai autóipar helyzetéről szól az alábbi Aréna-beszélgetés:


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Molnár Attila: nem könnyű a sikert sem megemészteni, de már építkezem belőle

Molnár Attila: nem könnyű a sikert sem megemészteni, de már építkezem belőle

Nem akármilyen egy hónap áll Molnár Attila mögött. A hollandiai fedett pályás atlétikai Európa-bajnokságon 45,25 másodperces eredménnyel lett aranyérmes 400 méteren. A nancsingi fedett pályás világbajnokságon pedig a magyar váltó tagjaként 3:06,03 perces országos rekorddal nyert bronzérmet a 4x400 méteren. Az FTC sprintere az InfoRádióban elmondta, hogy az Európa-bajnoki címre a legbüszkébb eddigi pályafutása során és mindent meg fog tenni, hogy a legjobban felkészüljön a nyári szabadtéri versenyekre.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.14. hétfő, 18:00
Magyar Levente
a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×