eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Tank caps for AdBlue and diesel on a Skoda Kodiak pictured in Goettingen, Germany, 31 July 2017. Photo: Swen PfĂśrtner/dpa (Photo by Swen PfĂśrtner/picture alliance via Getty Images)
Nyitókép: picture alliance/Getty Images

Gyűlnek a gondok az AdBlue körül

Több mint 1700 járművezető riasztotta az UFC-Que Choisir nevű francia fogyasztóvédő szövetséget, miután az AdBlue szennyezéscsökkentő rendszerrel kapcsolatos meghibásodást tapasztaltak járműveikben.

Az UFC-Que Choisir fogyasztóvédelmi egyesület bejelentette, hogy a francia fogyasztóvédelmi és csalásellenes hivatalhoz (DGCCRF) fordul az AdBlue szennyezéscsökkentő rendszerrel kapcsolatos számos meghibásodás miatt – közölte a Le Figaro.

„Bár a gyártók már régóta tisztában vannak az AdBlue-rendszer hibáival, inkább szemet hunytak efölött és tovább értékesítették a hibás járműveket”

– jelenti ki a fogyasztóvédő egyesület.

Az AdBlue egy karbamidalapú üzemanyag, ami körülbelül tíz éve használnak az autókban. A dízelautók kipufogógázaiból származó káros nitrogén-oxid-kibocsátás nagy részét kiküszöböli.

Az utóbbi időszakban több mint 1700 sofőr értesítette az UFC-Que Choisirt, miután olyan üzeneteket kaptak járművük műszerfalán („meghibásodott szennyezéscsökkentő” vagy „XXX km-en belül az újraindítás nem lehetséges”), ami arra kényszerítette őket, hogy azonnal egy szervizbe hajtsanak – idézi a Hirado.hu.

A szövetség szerint a legtöbb autómárka érintett a meghibásodásokban, de a legtöbb észlelt hiba a Peugeot és a Citroën típusú járműveket érinti. Az UFC-Que Choisirnak bejelentett hibák a fogyasztók több mint 91 százalékának a zsebét is megterhelte,

a javítási díj átlagos összege megközelítette az ezer eurót.

A szövetség, ami az Európai Fogyasztók Szervezetén (BEUC) keresztül az Európai Bizottságot is értesítette, azt szeretné, ha egész Európára kiterjedő vizsgálatot indítanának, megvizsgálva a gyártók AdBlue-rendszerrel kapcsolatos lépéseit vagy éppen azok elmulasztását.

Ezenkívül azt javasolja, hogy kötelezzék a gyártókat az AdBlue-val kapcsolatos hibák orvoslására, és hogy a gyártók viseljék a javítási költségeket – beleértve azoknak a járművezetőknek a kompenzálását is, akik korábban már elszenvedtek egy ilyen meghibásodást.

Az európai autóipar helyzetéről szól az alábbi Aréna-beszélgetés:

Címlapról ajánljuk
Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Christian Lindner pénzügyminiszter a közelmúltban kifogásolta a németek munkához való viszonyát, szerinte mentalitásváltásra van szükség. Egy tanulmány szerint ugyanakkor soha ennyit nem dolgoztak a németek, mint a múlt évben. Sőt a politika közreműködésével lehetne még ennél többet is. Most akkor mi az igazság?
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 27. 11:39
×
×
×
×