Március elején a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) átlagdíja 52 322 forint volt, ami 8,8 százalékos emelkedésnek felel meg éves szinten, 2021-hez képest pedig 27 százalékos növekedést jelent a Netrisk Kgfb-indexe szerint.
"Az autóbiztosítások, ezen belül a kötelező felelősség- és cascobiztosítások díját nagyban meghatározza az új és a használt autók, valamint az alkatrészek árának alakulása. A pandémia eredményeként pedig komoly problémák léptek fel az ellátási láncokban, így az autógyártók nem tudták kiszolgálni a keresletet. Ez felfelé hajtotta az árakat. Az alapanyagok, az energia, az alkatrészek árának emelkedése szintén megjelenik a biztosítási díjakban. Emellett az euró forinthoz mért árfolyama is befolyásolja az autóárakat" - mondta Besnyő Márton, a cég ügyvezető igazgatója.
A hivatalos adatok szerint 2019 februárja óta évente 3,7-23,9 százalékkal nőtt az új autók ára Magyarországon.
A cascobiztosítások díja szintén emelkedett 2019-hez képest, az idei átlagdíj 136 ezer forint, ami 42 százalékos emelkedésnek felel meg.
A Netrisk adataiból kiderül az is, hogy a magyarországi személyautó-állomány és az újautó-eladások alapján legnépszerűbb autómárkák közül a Suzukiknál, Toyotáknál, Daciáknál, Opeleknél, Fordoknál 9-392 ezer forint között szóródtak az idei kötelező biztosítási díjak a magánszemélyek esetében, az átlag pedig 38 400 és 48 800 forint között volt márkától függően.
Az európai autóipar helyzetéről szóló beszélgetést itt nézheti meg: