Az autóipari ágazat tavaly világszerte nehézségekkel küzdött elsősorban a félvezető részegységek hiánya miatt, ami a Kínában érvényben tartott szigorú járványvédelmi korlátozások miatt alakult ki.
Az ellátási feltételeket tovább nehezítette az ukrajnai háború is. A Skoda oroszországi kiszállításai ennek következtében
80 százalékkal csökkentek tavaly.
„A piaci helyzet 2023-ban is feszült marad, de óvatos optimizmussal az elkövetkező hónapokban már javulást várunk” – jelentette ki Klaus.
Az eladások csökkenésének legfőbb oka a továbbra is a súlyos chiphiányban, az energiaárak emelkedésében, valamint a globális piacokon érzékelhető bizonytalanságban keresendő – mutatott rá közleményében a Volkswagen konszernhez tartozó autógyár.
A Skoda Auto legnagyobb piacát Németország jelenti, ahol tavaly 134 300 autót adtak el, 1,8 százalékkal kevesebbet, mint 2021-ben.
A cseh autók eladása a legnagyobb mértékben, 128 százalékkal Indiában nőtt, ahol tavaly 51 900 Skoda Auto kelt el.
Regionálisan Nyugat-Európa jelenti a legnagyobb piacot, ahol tavaly 7,8 százalékos visszaesést mutattak ki, ami 377 000 eladott autót jelent. Kínában 44 600 Skodát adtak el, ami 37 százalékos csökkenést jelent.
A legnagyobb érdeklődés továbbra is a közép-kategóriának számító Octavia modellek iránt nyilvánul meg, bár eladásuk 30 százalékkal 141 100 darabra esett vissza. A családi autónak számító Kamiq modellből 96 300, a Kodiaq modellből pedig 94 500 darabot adtak el.
Az elektromos Enyaq modellből 53 700 darabot értékesítettek, 20 százalékkal többet, mint 2021-ben.
Klaus Zellmer, az Skoda Auto igazgatótanácsának elnöke kulcsfontosságának tartja, hogy a cég az idén belép a vietnámi piacra is. Az idei év újdonságai között három új elektromos autó piacra dobása, valamint a Kodiaq és Superb modellek megújulása szerepel.