Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.46
bux:
0
2025. december 26. péntek István
2017. augusztus 15-i kép dolgozókról a Skoda Mladá Boleslav-i összeszerelőüzemében. A Skoda 2020. április 25-én bejelentette, hogy a koronavírus-járvány miatt leállított termelést április 27-én újraindítják.
Nyitókép: MTI/EPA/Martin Divisek

Gyorsan felejtős lesz 2022 a Skodánál

A Volkswagen konszern érdekeltsége globális kiszállításai 16,7 százalékkal 731 ezerre csökkentek tavaly az alkatrészhiány, a beszállítói lánc fennakadásai és az ukrajnai háború miatt – közölte szerdán a cseh autógyártó, amely az idén már a volumen növekedésére számít.

Az autóipari ágazat tavaly világszerte nehézségekkel küzdött elsősorban a félvezető részegységek hiánya miatt, ami a Kínában érvényben tartott szigorú járványvédelmi korlátozások miatt alakult ki.

Az ellátási feltételeket tovább nehezítette az ukrajnai háború is. A Skoda oroszországi kiszállításai ennek következtében

80 százalékkal csökkentek tavaly.

„A piaci helyzet 2023-ban is feszült marad, de óvatos optimizmussal az elkövetkező hónapokban már javulást várunk” – jelentette ki Klaus.

Az eladások csökkenésének legfőbb oka a továbbra is a súlyos chiphiányban, az energiaárak emelkedésében, valamint a globális piacokon érzékelhető bizonytalanságban keresendő – mutatott rá közleményében a Volkswagen konszernhez tartozó autógyár.

A Skoda Auto legnagyobb piacát Németország jelenti, ahol tavaly 134 300 autót adtak el, 1,8 százalékkal kevesebbet, mint 2021-ben.

A cseh autók eladása a legnagyobb mértékben, 128 százalékkal Indiában nőtt, ahol tavaly 51 900 Skoda Auto kelt el.

Regionálisan Nyugat-Európa jelenti a legnagyobb piacot, ahol tavaly 7,8 százalékos visszaesést mutattak ki, ami 377 000 eladott autót jelent. Kínában 44 600 Skodát adtak el, ami 37 százalékos csökkenést jelent.

A legnagyobb érdeklődés továbbra is a közép-kategóriának számító Octavia modellek iránt nyilvánul meg, bár eladásuk 30 százalékkal 141 100 darabra esett vissza. A családi autónak számító Kamiq modellből 96 300, a Kodiaq modellből pedig 94 500 darabot adtak el.

Az elektromos Enyaq modellből 53 700 darabot értékesítettek, 20 százalékkal többet, mint 2021-ben.

Klaus Zellmer, az Skoda Auto igazgatótanácsának elnöke kulcsfontosságának tartja, hogy a cég az idén belép a vietnámi piacra is. Az idei év újdonságai között három új elektromos autó piacra dobása, valamint a Kodiaq és Superb modellek megújulása szerepel.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Eljött a háború eddigi legnagyobb fordulata – A szemünk láttára dől el egész Ukrajna sorsa

Eljött a háború eddigi legnagyobb fordulata – A szemünk láttára dől el egész Ukrajna sorsa

Az ukrajnai háború legnagyobb fordulata idén egyértelműen nem a frontvonalon, hanem a Fehér Házban történt: Donald Trump elnök átvette a hatalmat az Egyesült Államok felett, ezzel gyökeres változás állt be Washington Ukrajna-politikájában. Amerika többé nem küldi korlátlanul, kvázi-bérmentve a fegyvereket, pénzt és szakértelmet Ukrajnába, emellett az amerikai diplomaták Moszkvával is egyeztetni kezdtek, azzal a céllal, hogy sikerüljön valamilyen kompromisszumot kialkudni, amely a háború lezáráshoz vezet. Az események az év végére kifejezetten felgyorsultak: majdhogynem mindennapossá váltak az orosz-amerikai és ukrán-amerikai tárgyalások, de továbbra is erősen kérdéses, hogy sikerül-e érdemi áttörést elérni a háború lezárása felé a közeljövőben. Egyelőre csupán az jelenthető ki 100%-os bizonyossággal, hogy Trump-féle, ukrajnai háború kapcsán bekövetkezett hatalmas diplomáciai, politikai és katonai fordulat egyike az év 10 legnagyobb sztorijának.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×