Megerősödve jött ki a koronavírus-járványból a Magyar Posta Zrt. - áll a Világgazdaság pénteki számában.
A lapban - a cég éves beszámolójára hivatkozva - az olvasható, hogy a Magyar Posta Zrt.-hez tartozó termékek és szolgáltatások értékesítésének nettó árbevétele elérte a 220,4 milliárd forintot az egy évvel korábbi 199,6 milliárd után.
"A kiegészítő melléklet tanúsága szerint a logisztikai
piacon évek óta zajló forgalomnövekedés a múlt évben is folytatódott, így a vállalat bevételeinek bővülése is elsősorban a
gazdaság növekedésével és az elektronikus kereskedelem térhódításával függ össze. A kis csomagok, a fuvarozás és a raklapos szállítás is dinamikusan nőtt" - áll a cikkben.
A társaság megőrizte részesedését a lendületesen bővülő
csomaglogisztikai piacon, így a forgalmával együtt az árbevétele is emelkedett. Míg a reklámkiadványok kézbesítéséből és a
belföldi hírlapterjesztésből kisebb bevétele származott az előző évinél, addig az elektronikus és nem hagyományos szolgáltatások árbevétele nőtt - írja a Világgazdaság.
A főbb tevékenységek közül a levéltermékek értékesítése a
tavalyelőtti 83,46 milliárd forintról 98,29 milliárdra nőtt,
a pénzforgalmi szolgáltatások a korábbi 49,4 milliárd forinttal szemben 51,9-et hoztak, míg a logisztikai termékek forgalma
29,6-ről 31,9 milliárdra hízott. A sajáttőke-arányos jövedelmezőségi mutató 14,13 százalékponttal növekedett előző évhez képest az adózott eredmény növekedése miatt. Az utóbbi kilőtt
az egy évvel korábbi 425 millió forintról 13,97 milliárdra, amit
a társaság az eredménytartalékba tervez átvezetni - áll a cikkben.