eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Gumiabroncsok a japán Bridgestone tatabányai gyárárának új raktárában az avatás napján, 2019. szeptember 3-án. A 10 ezer négyzetméteres raktár 180 000 abroncs tárolására alkalmas.
Nyitókép: MTI/Bodnár Boglárka

Újabb dologból kezd kifogyni az autóipar

Nélkülözhetetlen a gumitermékekhez, például a gumiabroncsokhoz.

Német gumiipari szakemberek termelési korlátozásokra figyelmeztetnek az Oroszországból származó korom kimaradása miatt. A gumiipari termékek, köztük a gumiabroncsok, tömlők és tömítések gyártói is tömegesen megérzik az ukrajnai konfliktus következményeit - állította a Német Gumiipari Szövetség (WDK). Az autóipari beszállítók különösen érintettek lehetnek - írta a Magyar Nemzet.

Boris Engelhardt, a WDK vezérigazgatója az Automobilwoche.de tudósítása szerint rámutatott, hogy a korom nélkülözhetetlen a termelésükhöz és a szükséges mennyiség egyharmada Oroszországból származik. Úgy látják, hogy a szállítások pedig elmaradnak és az európai kapacitások nem képesek a kereslet fedezésére. Európán kívülről pedig a rövid határidők és a szállítási kapacitások szűkössége teszi nehézzé a vásárlást.

A kormot a gumigyártási technológia során töltőanyagként használják.

A lap szerint Olaszországban és Franciaországban az iparág első vállalatai már leállították a termelést. Németországban is csak idő kérdése, hogy mikor húzzák le a rolót.

További veszély is fenyegeti az autóipari cégeket: az Oroszországban termelésüket felfüggesztő nyugati vállalatokra termelési létesítményeik államosítása is várhat. Közöttük van a lap szerint a német VW és Mercedes-Benz, valamint a Continental. Az orosz kormány ezért olyan lépéseken dolgozik, amelyekkel kezdeményezi a vállalatok csődjét, majd a tulajdonjog államosítását, azzal a deklarált céllal, hogy a dolgozók ne kerüljenek az utcára.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×