eur:
411.38
usd:
392.4
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
Magyarországról kilépő kamionok Záhonyban, a magyar-ukrán közúti határátkelőhelyen 2015. október 22-én.
Nyitókép: MTI/Balázs Attila

Hiába terhelik túl a kamionokat, mindenki lebukik

A túlsúlyos, valamint a túlméretes szállítmányok legális közlekedtetéséhez tavaly 130 ezer engedélyt adtak ki, a többi ügyeskedő a Magyar Közút hálójában landol.

A túlsúlyos kamionok a schengeni akadály megszűntével már nem állíthatók meg a határon, az utakat fokozottan rongáló járművek azonban fennakadnak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tranzitútvonalak mentén létesített ellenőrző pontjain - olvasható a Világgazdaság szerdai lapszámában.

A belső schengeni határokon át elsősorban Ausztria és Szlovákia felől érkeznek Magyarországra az Európai Unióban megengedettnél nagyobb tengelyterhelésű vagy össztömegű áruszállító járművek.

A Magyar Közút (MK) 22 helyen 32 mérőállomást működtet és továbbiakat is telepít, a tranzitútvonalak lefedettsége csaknem 100 százalékos. Az útburkolat alá épített berendezéseken évente 3,5 millió kamion halad át. A gyanúsakat félreterelik, megmérik és szükség esetén tájékoztatják az adóhatóságot vagy a rendőrséget, mert a Magyar Közút nem szedhet bírságot.

A túlsúlyos, valamint a túlméretes szállítmányok legális közlekedtetéséhez tavaly 130 ezer engedélyt adott ki a cég, az ezért kiszámlázott 1,1 milliárd forint eljárási költséget a saját működésére fordíthatja.

Szerencsi Gábor, a Magyar Közút igazgatója a lapnak kifejtette, három okból kell szabályozni a túlsúlyos járművek közlekedését: az úthálózat állagának megóvása, a versenysemlegesség fenntartása és a közlekedésbiztonsági kockázatok csökkentése érdekében.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×