Ez az összeg háromszor nagyobb, mint bármelyik korábbi nyári olimpia esetében.
John Coates, a tokiói olimpiai koordinációs bizottság vezetője jelezte: ebben az összegben nem szerepelnek azok a japán vállalatok, így a Toyota, a Bridgestone és a Panasonic, amelyek a NOB legnagyobb szponzorai közé tartoznak, azaz ők nem a hazai, hanem a globális támogatók közé tartoznak.
A sportvezető tájékoztatása szerint a 62 japán cégből 15 aranyfokozatú, 32 hivatalos partner, míg további 15 hivatalos támogató. Coates megjegyezte, további megállapodások már nem várhatók.
Coates összehasonlításként közölte:
2012-ben a londoni játékokat 1,1 milliárd dollárral támogatták a hazai cégek, ami akkor rekordnak számított, ezt valamelyest felülmúlta a 2016-os riói olimpia.
A beszámoló szerint a japánok lelkesedése a hazai olimpia iránt nemcsak a szponzorokban mérhető, hanem jegyigénylésben is: 7,5 millióan szeretnének belépőhöz jutni. Közülük viszont sokan maradnak majd jegy nélkül, mivel az értékesítésre váró 7,8 millió belépő húsz-harminc százalékát visszatartják a nemzetközi piac számára.