eur:
402.61
usd:
373.01
bux:
89162.33
2025. április 1. kedd Hugó
Frankfurt, 2018. január 29.2017. augusztus 2-án Frankfurtban készített kép egy dízel Volkswagen kipufogóiról. Német újságok 2018. január 28-i beszámolói szerint a Volkswagen, a Daimler és a BMW által alapított és időközben már megszűnt, a szállítási szektor környezeti és egészségügyi helyzetével foglalkozó európai kutatócsoport (EUGT) megbízásából az aacheni Egyetemi Kórház egyik intézete 25 emberen tanulmányozta a dízel üzemanyag füstjében lévő egyik gáz, a nitrogén-dioxid (NO2) hatását. (MTI/AP/Michael Probst)
Nyitókép: Michael Probst

Nagy változás jöhet az autópiacon

A járművek tényleges közúti használatát a korábbinál pontosabban modellező és az ősszel bevezetésre kerülő új emissziósérték-mérési eljárás meg fogja hosszabbítani az új járművek leszállítási idejét Günther Kerle, az osztrák autóimportőrök szakmai szervezetének szóvivője szerint.

Az engedélyezés az új rendszerben nem a jármű gyártójánál történik majd, hanem a feladat elvégzésére jogosult intézeteknél, amelyeknél a meglévő mérőállomások már hosszú időre előre le vannak foglalva.

Az új forgalombahelyezési követelmények bizonytalan helyzetbe hozták a vásárlókat - mondta Günther Kerle. Rámutatott:

"mivel minden egyes modell tesztelésére nincs időben lehetőség, a kereskedők egyes esetekben még a vételárról sem tudják pontosan tájékoztatni a vevőket".

Minden egyes modell különböző felszerelésű, újabb és újabb variánsait ugyanis ismételten méréseknek kell alávetni. A jármű fogyasztása alapján kalkulált adót az első forgalomba helyezéskor kell fizetni, annak pontos összegét pedig a fogyasztással szorosan korreláló szén-dioxid-kibocsátás alapján kalkulálják.

Szeptember elsejétől az újonnan forgalomba helyezett járműveknek a típusengedély megszerzéséhez a valós forgalmi körülményeket a korábbinál jobban modellező WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) károsanyag-kibocsátást mérő eljáráson kell átesnie.

Címlapról ajánljuk
Demkó Attila: európai érdek, hogy nyissuk már ki a szemünket!

Demkó Attila: európai érdek, hogy nyissuk már ki a szemünket!

Milyen titkok derültek ki az elmúlt napokban a The New York Timesból? Miért nem jó az európai vezetők stratégiája az Egyesült Államokkal és Donald Trumppal kapcsolatban? Mi az USA érdeke Oroszország kapcsán? Miért támogatják a britek ilyen erőteljesen az ukránokat? Ezekről a kérdésekről is beszélt Demkó Attila, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője az InfoRádió Aréna című műsorában.

Száj- és körömfájás: az állatorvos szerint a vakcinázott és a betegségen áteső állatok is időzített bombák

Csak akkor érhető el a teljes mentesség, ha már nem lesz egyetlenegy beteg vagy vakcinázott állat sem az országban – mondta az InfoRádióban Csivincsik Ágnes. A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem tudományos főmunkatársa hozzátette: ma már nem olyan jó a szarvasmarhák ellenálló képessége, mint a hetvenes években, az újszülöttek pedig még érzékenyebbek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.01. kedd, 18:00
Csicsmann László
Közel-Kelet szakértő, a Budapesti Corvinus Egyetem tanára
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×