Az engedélyezés az új rendszerben nem a jármű gyártójánál történik majd, hanem a feladat elvégzésére jogosult intézeteknél, amelyeknél a meglévő mérőállomások már hosszú időre előre le vannak foglalva.
Az új forgalombahelyezési követelmények bizonytalan helyzetbe hozták a vásárlókat - mondta Günther Kerle. Rámutatott:
"mivel minden egyes modell tesztelésére nincs időben lehetőség, a kereskedők egyes esetekben még a vételárról sem tudják pontosan tájékoztatni a vevőket".
Minden egyes modell különböző felszerelésű, újabb és újabb variánsait ugyanis ismételten méréseknek kell alávetni. A jármű fogyasztása alapján kalkulált adót az első forgalomba helyezéskor kell fizetni, annak pontos összegét pedig a fogyasztással szorosan korreláló szén-dioxid-kibocsátás alapján kalkulálják.
Szeptember elsejétől az újonnan forgalomba helyezett járműveknek a típusengedély megszerzéséhez a valós forgalmi körülményeket a korábbinál jobban modellező WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) károsanyag-kibocsátást mérő eljáráson kell átesnie.