Megnövekedett vízfogyasztás esetén a fogyasztónak levélben kell panaszt tennie a szolgáltatónál, és ha lehetősége van, a vízóráról is csatoljon képet - tanácsolta Baranovszky György.
Ha csőtörés miatt lett magasabb a vízfogyasztás, akkor a szolgáltatók bevasalják a pénzt a fogyasztótól. A tapasztalat és a gyakorlat viszont az, hogy
el szokták engedni a csatornadíjat, annak ellenértékét, egyes szolgáltatók pedig készek ilyenkor részletfizetési kedvezményt adni.
- mondta a Békéltető Testület elnöke.
Hibás vízóra
Ha elromlik a vízóra, a szolgáltatónak kutya kötelessége műszaki szempontból ellenőrizni a berendezést. Baranovszky György azt javasolja, hogy mindig legyen ott a fogyasztó, amikor ez megtörténik.
Mint mondta, a Budapesti Békéltető Testület sok olyan esettel találkozott, amikor
az ellenőrzés azt hozta ki, hogy az óra jól mért és nem hibás. Ilyenkor a fogyasztó nehezen tudja bizonyítani, hogy nem ő használta el a vizet.
Tipikus eset az, amikor egy csőtöréses szituációban arról egyezkednek a felek, hogy elengedi-e a szolgáltató a fogyasztó megnövekedett vízfogyasztásának ellenértékét, vagy nem. A kérdés az, hogy mennyire róható fel a csőtörés a fogyasztónak - hangsúlyozta Baranovszky György.
"Megugrik" az óra?
Van olyan is, hogy nincs csőtörés, nincs valós fogyasztás, mégis megugrik számla. Ilyen a gázfogyasztásnál is előfordul. Ilyenkor a fogyasztók azzal szoktak védekezni, hogy nem csináltak semmit, ekkor jön az órák bevizsgáltatása - mondta az elnök.
Baranovszky György hozzátette, olyan esettel még nem találkozott, amikor a szolgáltató megállapította volna, hogy az ő mérőórája volt rossz.