Infostart.hu
eur:
387.17
usd:
330.51
bux:
109532.85
2025. december 19. péntek Viola
Az utolsó, menetrend szerinti szerelvény érkezik Újpest-központ végállomásra Kőbánya-Kispest felől a 3-as metróvonal felújítása megkezdése előtt 2017. november 3-án. Az Újpest-központ és a Lehel tér közötti szakasz felújítása várhatóan egy évig tart.
Nyitókép: Máthé Zoltán

Az EU sok pénzt ad a 3-as metró teljes felújítására

Az Európai Unió a kohéziós alapból 473,4 millió eurót (csaknem 154 milliárd forint) fordít a magyar főváros 3-as metróvonalának teljes felújítására - közölte az Európai Bizottság kedden.

Corina Cretu regionális politikáért felelős román biztos a bejelentéskor elmondta, a kohéziós politika keretében nyújtott támogatásnak köszönhetően a vonalon utazó naponta több mint félmillió utas, Budapest lakói és "a gyönyörű magyar fővárosba látogató turisták" jobb szolgáltatásokban részesülhetnek, korszerű és gyorsabb metróval utazhatnak a jövőben.

A támogatásból a pályák és a sínrögzítőelemek cseréjére is sor kerül a gyorsabb és biztonságosabb utazás érdekében. A vonalon található mind a húsz állomást és a teljes világítási rendszert felújítják, hogy kellemesebb legyen a várost átszelő utazás - közölte.

"A támogatás konkrét példája annak, hogy az EU gondot fordít a polgárok jóllétére. Különösen örülök annak, hogy az uniós finanszírozás hozzá fog járulni a teljes vonal akadálymentesítéséhez" - fogalmazott.

A Duna Pest felőli oldalán, a folyóval csaknem párhuzamosan futó 3-as metróvonal 17 kilométer hosszan köti össze Budapest északi részét a város déli részével. A folyamatban lévő és várhatóan 2021-re elkészülő munkálatok növelni fogják a vonal kapacitását, és naponta 13 ezer további utas számára fogják lehetővé tenni, hogy autó helyett metróval közlekedjenek - tette hozzá.

Címlapról ajánljuk

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×