eur:
411.22
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Modulo M168 D típusú Ikarus buszok a BKV hazai gyártású metrópótló buszainak átadásán a közlekedési vállalat XI. kerületi Hamzsabégi úti telephelyén 2018. január 19-én.
Nyitókép: Balogh Zoltán

Új fővárosi buszok: életveszélyre figyelmeztetnek az érdekképviseletek, a gyártó cáfol

Az érdekképviseleti vezetők szerint komoly problémák lehetnek a BKV és a Volánbusz által megrendelt buszok eddig leszállított típusával. A közlekedési társaság jelezte, hogy jelenleg tesztelik a járműveket és finomhangolásokat végeznek el rajtuk, a gyártó Ikarus Egyedi Kft. pedig cáfolta, hogy késve és az ígértnél rosszabb minőségben szállítja a buszokat.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint a BKV által megrendelt buszok átalakítása balesetveszélyes helyzeteket okozhat. Naszályi Gábor, a szervezet új elnöke azt mondta: ezek a járművek egyelőre nincsenek forgalomban.

"Az eredetihez képest jelentősen átalakították az autóbuszt, hogy egy olcsóbb csuklószerkezetet építsenek be, és kivágtak belőle egy jó fél méteres darabot, ami által rövidebb lett a busz. Még nagyobb a probléma a csúszós úton való közlekedéssel, mert ezek a tolócsuklósok könnyen megcsúsznak és ilyenkor az egész autóbusz elkezd keresztben csúszni. Ez életveszélyt okozhat, hiszen ilyenkor a busz irányíthatatlanul csúszik keresztben."

VEKE: olcsóbbra cseréltek sok alkatrészt

Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke arról beszélt korábban, hogy a busz prototípusa a terveknek megfelelően elkészült, de a már átadott öt buszt sokkal silányabb minőségben gyártották le.

"A leszállított öt darabbal is nagyon komoly konstrukciós és műszaki problémák vannak" - jelentette ki Dorner, hozzátéve, hogy a jármű sok alkatrészét olcsóbbra cserélték, amitől a busz sokkal rosszabb minőségű lett. Mindez erősen korlátozza a busz használhatóságát - fejtette ki az elnök.

BKV: érvényesítjük a kötbért

A BKV eközben válaszolt az InfoRádió kérdéseire. A társaság jelezte, hogy a szerződés értelmében 30 autóbusz szállítását várja az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft-től, ebből eddig 5 darab Modulo érkezett meg. Jelenleg tesztelik a járműveket és a BKV igényeinek megfelelő finomhangolásokat végeznek. A társaság közölte azt is, hogy

a határidőig le nem szállított járművek esetében az adás-vételi szerződésnek megfelelően érvényesíteni fogja a kötbért.

Hozzátették: a 3-as metróvonal északi szakaszán elegendő és megfelelő műszaki állapotú metrópótló busz áll rendelkezésre.

Cáfol a gyártó

Szerdán a gyártó Ikarus Egyedi Kft. cáfolta, hogy késve és az ígértnél rosszabb minőségben szállítja a BKV-nak a 3-as metró pótlására gyártott új Modulo autóbuszokat.

A cég közleménye szerint a csuklós autóbuszok az uniós és a magyar jogszabályoknak, a megrendelői elvárásoknak, illetve a kiírás feltételeinek is megfelelnek.

Hozzátették: a társaság a beszállítói késlekedések és egyéb vis maior események ellenére a szállítást a határidő lejárta előtt megkezdte, és folyamatosan adja át a buszokat a BKV Zrt-nek, továbbá a Volánbusz Zrt-nek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×