eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Modulo M168 D típusú Ikarus buszok a BKV hazai gyártású metrópótló buszainak átadásán a közlekedési vállalat XI. kerületi Hamzsabégi úti telephelyén 2018. január 19-én.
Nyitókép: Balogh Zoltán

Új fővárosi buszok: életveszélyre figyelmeztetnek az érdekképviseletek, a gyártó cáfol

Az érdekképviseleti vezetők szerint komoly problémák lehetnek a BKV és a Volánbusz által megrendelt buszok eddig leszállított típusával. A közlekedési társaság jelezte, hogy jelenleg tesztelik a járműveket és finomhangolásokat végeznek el rajtuk, a gyártó Ikarus Egyedi Kft. pedig cáfolta, hogy késve és az ígértnél rosszabb minőségben szállítja a buszokat.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint a BKV által megrendelt buszok átalakítása balesetveszélyes helyzeteket okozhat. Naszályi Gábor, a szervezet új elnöke azt mondta: ezek a járművek egyelőre nincsenek forgalomban.

"Az eredetihez képest jelentősen átalakították az autóbuszt, hogy egy olcsóbb csuklószerkezetet építsenek be, és kivágtak belőle egy jó fél méteres darabot, ami által rövidebb lett a busz. Még nagyobb a probléma a csúszós úton való közlekedéssel, mert ezek a tolócsuklósok könnyen megcsúsznak és ilyenkor az egész autóbusz elkezd keresztben csúszni. Ez életveszélyt okozhat, hiszen ilyenkor a busz irányíthatatlanul csúszik keresztben."

VEKE: olcsóbbra cseréltek sok alkatrészt

Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke arról beszélt korábban, hogy a busz prototípusa a terveknek megfelelően elkészült, de a már átadott öt buszt sokkal silányabb minőségben gyártották le.

"A leszállított öt darabbal is nagyon komoly konstrukciós és műszaki problémák vannak" - jelentette ki Dorner, hozzátéve, hogy a jármű sok alkatrészét olcsóbbra cserélték, amitől a busz sokkal rosszabb minőségű lett. Mindez erősen korlátozza a busz használhatóságát - fejtette ki az elnök.

BKV: érvényesítjük a kötbért

A BKV eközben válaszolt az InfoRádió kérdéseire. A társaság jelezte, hogy a szerződés értelmében 30 autóbusz szállítását várja az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft-től, ebből eddig 5 darab Modulo érkezett meg. Jelenleg tesztelik a járműveket és a BKV igényeinek megfelelő finomhangolásokat végeznek. A társaság közölte azt is, hogy

a határidőig le nem szállított járművek esetében az adás-vételi szerződésnek megfelelően érvényesíteni fogja a kötbért.

Hozzátették: a 3-as metróvonal északi szakaszán elegendő és megfelelő műszaki állapotú metrópótló busz áll rendelkezésre.

Cáfol a gyártó

Szerdán a gyártó Ikarus Egyedi Kft. cáfolta, hogy késve és az ígértnél rosszabb minőségben szállítja a BKV-nak a 3-as metró pótlására gyártott új Modulo autóbuszokat.

A cég közleménye szerint a csuklós autóbuszok az uniós és a magyar jogszabályoknak, a megrendelői elvárásoknak, illetve a kiírás feltételeinek is megfelelnek.

Hozzátették: a társaság a beszállítói késlekedések és egyéb vis maior események ellenére a szállítást a határidő lejárta előtt megkezdte, és folyamatosan adja át a buszokat a BKV Zrt-nek, továbbá a Volánbusz Zrt-nek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

A világbajnok BMX freestyle-os néhány évre abbahagyta a versenyzést, de amikor a sportága bekerült az olimpiai programba, hamar visszatért. A népszerű influenszer az InfoRádióban elmondta: a BMX freestyle-ban nem lehet előre jósolni vagy esélyeket latolgatni, sok tényezőtől, körülménytől függ, hogy sikerül egy-egy verseny, de a kvótaszerzés lesz a célja a júniusi, budapesti olimpiai selejtezőn.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×