Egy friss közvélemény-kutatás szerint Párizs lakosainak 61 százaléka egyetért a súlyalapú parkolási díj bevezetésével, a SUV-ok parkolási díjának megemelésével. Az egyetértés aránya 70 százalékos, ha a bevételt a közlekedés javítására fordítják vissza és a helyi lakosok mentességet kapnak - írja a Pénzcentrum. A felmérést az OpinionWay készítette a Tiszta Városok Kampány nevű nemzetközi civil összefogás megbízásából.
Az eredmény szerint a párizsiak 56 százaléka negatív véleménnyel van a városi terepjárókról:
legfőképpen a túlzott területfoglalást kifogásolják, de a légszennyezésben játszott szerepükkel, a magas szén-dioxid-kibocsátásukkal és a balesetveszélyességükkel is elégedetlenek.
Mint írja a portál, a tét nagy, ugyanis a SUV-ok akár 20 százalékkal több üzemanyagot is fogyaszthatnak, mint a kisebb személyautók, ütközéskor pedig 30 százalékkal növelik a gyalogosok és kerékpárosok halálozási kockázatát. Emellett a súlyukból adódóan a gumikopásból eredő, egészségkárosító mikroszemcse-kibocsátásuk is magasabb.
A párizsiak általában is támogatják a járművek, különösen a nehéz autók szabályozását, 59 százalékuk szerint összességében korlátozni kellene az autók számát a városban.
Idén február 4-én tartanak népszavazást Párizsban arról, hogy háromszorosára emeljék az 1,6 tonna feletti dízeles, benzines és hibrid autók, valamint a 2 tonna feletti elektromos autók parkolási díját (a lakásuk közelében parkolók mentességet élveznének). Ha a lakosság ezt megszavazza, a SUV-ok órás parkolási díja a központi kerületekben 6 euróról 18 euróra emelkedne, a külső kerületekben pedig 4-ről 12 euróra.