Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Nyitókép: Pixabay

Újabb veszély fenyeget: nagyobb autó, drágább parkolás

A párizsi lakosság többsége támogatja, hogy a városi terepjárók tulajdonosai fizessenek magasabb parkolási díjat, ha már nagyobb és szennyezőbb járművel járnak.

Egy friss közvélemény-kutatás szerint Párizs lakosainak 61 százaléka egyetért a súlyalapú parkolási díj bevezetésével, a SUV-ok parkolási díjának megemelésével. Az egyetértés aránya 70 százalékos, ha a bevételt a közlekedés javítására fordítják vissza és a helyi lakosok mentességet kapnak - írja a Pénzcentrum. A felmérést az OpinionWay készítette a Tiszta Városok Kampány nevű nemzetközi civil összefogás megbízásából.

Az eredmény szerint a párizsiak 56 százaléka negatív véleménnyel van a városi terepjárókról:

legfőképpen a túlzott területfoglalást kifogásolják, de a légszennyezésben játszott szerepükkel, a magas szén-dioxid-kibocsátásukkal és a balesetveszélyességükkel is elégedetlenek.

Mint írja a portál, a tét nagy, ugyanis a SUV-ok akár 20 százalékkal több üzemanyagot is fogyaszthatnak, mint a kisebb személyautók, ütközéskor pedig 30 százalékkal növelik a gyalogosok és kerékpárosok halálozási kockázatát. Emellett a súlyukból adódóan a gumikopásból eredő, egészségkárosító mikroszemcse-kibocsátásuk is magasabb.

A párizsiak általában is támogatják a járművek, különösen a nehéz autók szabályozását, 59 százalékuk szerint összességében korlátozni kellene az autók számát a városban.

Idén február 4-én tartanak népszavazást Párizsban arról, hogy háromszorosára emeljék az 1,6 tonna feletti dízeles, benzines és hibrid autók, valamint a 2 tonna feletti elektromos autók parkolási díját (a lakásuk közelében parkolók mentességet élveznének). Ha a lakosság ezt megszavazza, a SUV-ok órás parkolási díja a központi kerületekben 6 euróról 18 euróra emelkedne, a külső kerületekben pedig 4-ről 12 euróra.

Címlapról ajánljuk
Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Pályafutása során először Csikós Zsóka lett az év magyar női kajakosa. Bár az idei évnek úgy vágott neki, hogy a világjátékokra akar kijutni, végül nem a maratoni számokban, hanem a rövidebb távokon halmozta az Eb- és vb-érmeket. A Szolnoki Kajak-Kenu Klub versenyzője az InfoRádióban azt mondta: korábban nem mindig értette, miért van akkora mizéria a csapathajók összeállításánál, jövőre azonban már párosban és/vagy négyesben is szerepelne.

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×