eur:
408.05
usd:
375.07
bux:
73837.78
2024. november 5. kedd Imre
Védőmaszkot viselő férfi halad el egy falfestmény előtt a brazíliai Sao Paulo egyik metróállomása közelében 2020. május 4-én. A koronavírus-járvány terjedésének megfékezése érdekében ettől a naptól kötelező maszkot viselni a tömegközlekedési eszközökön a városban.
Nyitókép: MTI/EPA/EFE/Fernando Bizerra

Sokkal többet autózunk és kevesebbet tömegközlekedünk a járvány idején

Erősen megváltoztak a mobilitási szokásaink. A sok rossz között a jó hír, hogy előtérbe került a kerékpározás.

A koronavírus terjedése miatt világszerte jelentősen megváltoztak a napi mobilitási szokások: a saját tulajdonú személygépkocsik és kerékpárok váltak a legnépszerűbb közlekedési eszközökké, miközben a háttérbe került a tömegközlekedés és az utazásmegosztó szolgáltatások használata – derül ki 2020-as Continental Mobilitási Tanulmányból.

E szerint Franciaországban és Németországban a válaszadók 80 százaléka, az Amerikai Egyesült Államokban 81 százaléka jelezte, hogy a járvány miatt megváltoztatta napi mobilitási szokásait. Ázsiában az átalakulás még nagyobb volt, Japánban az emberek 88 százaléka, Kínában pedig 93 százaléka számolt be erről.

Noha a krízishelyzet ideje alatt sokak számára jelentősen csökkent az utazás mértéke, a vizsgálat rámutatott, hogy

az emberek gyakrabban használják autóikat. Ez különösen Kínára igaz, ahol a megkérdezettek csaknem fele jelezte, hogy többször ül autóba.

Németországban a megkérdezettek negyede használt gyakrabban autót, mint a járvány kitörése előtt. Még Franciaországban is a lakosság 16 százaléka utazik a korábbinál gyakrabban személygépkocsival. Az Egyesült Államokban és Japánban is hasonló a tendencia figyelhető meg.

A járvány hatására a személygépkocsik mellett a kerékpárok használata is nőtt, a legnagyobb mértékben, 34 százalékkal Kínában, amelyet Németország követ 21 százalékkal.

Németországban a megkérdezettek fele kevesebbet utazik tömegközlekedési eszközökkel, mint korábban, Kínában és Japánban pedig az embereknek több mint az 50 százaléka mondta ugyanezt.

Ugyanakkor az Egyesült Államokban a válaszadók 56, Franciaországban pedig 48 százaléka nem változtatott a busszal vagy vonattal történő utazásain. Kínában, Japánban és Németországban ezt csak a megkérdezettek harmada mondta.

A Continental technológiai vállalat 2011 óta készíti el rendszeres időközönként a Continental Mobilitási Tanulmányt az infassal (Institute for Applied Social Sciences) együttműködésben a mobilitási szokásokról Németországban, Franciaországban, az Egyesült Államokban, Japánban és Kínában.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Amerikai elnökválasztás: a történelem sok mindenre kötelez

Amerikai elnökválasztás: a történelem sok mindenre kötelez

Az Egyesült Államoknak eddig 45 elnöke volt, a 2020-ban megválasztott Joe Biden sorrendben mégis a 46. A leghosszabb ideig, 12 évig és 39 napig Franklin D. Roosevelt, a legrövidebb ideig, 32 napig William Henry Harrison volt elnök. Érdekességek az amerikai elnökválasztások történetéből.

Elemző a moldovai elnökválasztásról: Maia Sandu pirruszi győzelmet aratott, egyre többen „gyűlölik” a pártját

A kelet-európai országban a hét végén tartották az elnökválasztás második fordulóját, melyet a hivatalban lévő elnök, Maia Sandu nyert meg Alexandr Stoianoglo ellen. Pászkán Zsolt, a Magyar Külügyi Intézet külső munkatársa szerint nem vár könnyű időszak Maia Sandura, mert bár a moldovaiak többsége támogatja az uniós csatlakozást, az elnök pártja egyre népszerűtlenebb.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.05. kedd, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×