Infostart.hu
eur:
364.55
usd:
315.9
bux:
150381.6
2026. augusztus 12. szerda Klára

Szófogadó gyereket akar? Adjon neki sok vizet!

A gyermekek egészséges táplálkozására már többé-kevésbé odafigyelnek a szülők és a döntéshozók, arra azonban nem, hogy elegendő folyadékot isznak-e. Pedig a kiszáradás súlyos veszélyt jelent nem csupán az egészségükre, hanem az iskolai teljesítményükre is. Ráadásul nyugodtabbak és szófogadóbbak, ha elegendő vizet isznak.

A gyerekek szervezetének víztartalma nagyobb, mint a felnőtteké (15 százalék az 5-10 százalékkal szemben), és gyorsabban is veszítenek vizet, mint a nagykorúak. Emiatt kell arányaiban több folyadékot fogyasztaniuk a felnőtteknél.

"Az elégtelen folyadékbevitel hátrányosan befolyásolja a gyerekek szellemi teljesítményét és tanulási képességeit" - figyelmeztetett a Brit Orvosi Szövetség munkatársa.

Enyhébb fejfájást, szédülést, fáradtságot okozhat, valamint csökkenti a gyerekek éberségét és koncentrációs képességeit, ha nem isznak eleget - tette hozzá Hilary Forester.

Amerikai kutatók szerint az egy-három év közötti gyerekeknek napi 9 deciliter, a 4-8 éveseknek 1,2 liter, a 9-13 évesek közül a lányoknak 1,6 liter, a fiúknak 1,8 liter; a 14-18 évesek közül a lányoknak 1,8 liter, a fiúknak 2,6 liter folyadékot kell fogyasztania.

Nagy-Britanniában viszont a 11-18 év közötti gyerekek negyven százaléka nem iszik többet napi 1,2 liternél.

Azonnal hatás

Kutatások bebizonyították, hogy amikor már érezzük a szomjúságot, vagyis elveszítettük testsúlyunk 1-2 százalékát, akkor már tíz százalékkal csökkentek szellemi képességeink. Szerencsére a vízivás azonnal "újraéleszti" a szervezetet, a gyerekek nem csupán jobban tudnak koncentrálni, de nyugodtabbá és szófogadóbbá is válnak.

Ezért szükséges nem csupán az, hogy minden iskolában legyen egészséges ivóvíz, hanem az is, hogy a gyerekek a nap bármely percében hozzá is jussanak.

Címlapról ajánljuk

Rendkívüli intézkedést jelentett be Magyar Péter Paksról az atomerőműnél

Egy dunai fenékküszöb azonnali építését rendelte el a kormány hosszú távú megoldásként, és készenlétbe helyeztek két 80 méteres bárkát, amit ideiglenes intézkedésként elsüllyesztenek, ha kell, a Duna vízszintjének emelése érdekében – jelentette be a miniszterelnök, ismertetve a részleteket is.
inforadio
ARÉNA
2026.08.12. szerda, 18:00
Ürge-Vorsatz Diána
fizikus, egyetemi professzor, az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület alelnöke
Fenyegető üzenetet küldött Putyin a Nyugatnak, Novorosszijszkban csapott le Ukrajna – Háborús híreink szerdán

Fenyegető üzenetet küldött Putyin a Nyugatnak, Novorosszijszkban csapott le Ukrajna – Háborús híreink szerdán

Vlagyimir Putyin orosz elnök a Csendes-óceáni Flottánál tartott szerdai látogatásán kilátásba helyezte, hogy amennyiben nyugati hajók lefoglalnak orosz kereskedelmi hajókat, Moszkva hasonlóképpen fog válaszolni nemcsak ugyanazon a vizeken, hanem bárhol, beleértve a Csendes-óceánt is. Az orosz elnök „kalózkodásnak” és „rablásnak” nevezte a nyugati terveket az orosz hajók lefoglalására. Szerdára virradóra robbanásokat hallottak a Fekete-tenger partján lévő orosz városban, Novorosszijszkban. A lezuhanó dróndarabok lakóépületeket is eltaláltak, egy gyermek életét vesztette. Cikkünk folyamatosan frissül az ukrajnai háború eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×