Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Közúti ellenőrzésre figyelmeztető tábla a budapesti Nagykőrösi úton telepített Véda közúti intelligens kamerának nevezett új fix traffipaxok közelében 2016. április 4-én. Az új kamerák, amelyek április 5-én reggeltől fognak működni, sebességmérés mellett - a többi között - forgalomszámlálásra és többféle szabályszegés felismerésére, dokumentálására is alkalmasak. A rendszer 160 mobil sebességmérőt, valamint az ország egész területén 365 fixtelepítésű komplex közlekedésellenőrző pontot (KKEP) foglal magában, 134 útszakaszon.
Nyitókép: Koszticsák Szilárd

A közúti ámokfutóknak a kocsiját is elvehetik - de nem nálunk

2011 és 2020 között a felére kellene csökkenteni a közúti halálos balesetek számát, ehhez képest néhány biztató év után idén már 7,1 százalékos az éves növekedés. Magyarország közlekedésbiztonsága Európában az egyik legrosszabb - hangzott el a Kriminálexpón.

Néhány éve javulás látszott, ám az utóbbi évben ismét nőtt a közlekedési balesetek száma, az ittas vezetők aránya. A Kriminálexpó nevű rendezvényen elhangzottakról a Zoom.hu közölt összeállítást, amiből kiderül, október végéig már 513-an haltak meg az utakon. A válság elmúltával ráadásul egyre többen autóznak, és a gyorshajtás is egyre több, ami a halálos és súlyos balesetek harmadát okozza.

Magyarországon kívül egész Európában romlott a közlekedésbiztonság. Mint Holló Péter közlekedési kérdésekkel foglalkozó kutató és Óberling József ezredes, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályának vezetője elmondta, az általános terrorfenyegetettség elleni küzdelem jelentős számú rendőrt vont el az utakról.

Noha a magyar utakon 2016-ban megjelent a VÉDA szupertraffipax, ami látványosan csökkentette a halálos balesetek számát (csökkent az autózók átlagsebessége),

mostanra már "fejből tudják" az autósok, hol várható mérés, és közvetlenül előtte lassítanak.

Egy új ötlet szerint azonban két fix sebességmérő pont között átlagsebességet is tudnak mérni, így mindenkit meg lehet büntetni, akinél ez az érték túllépi a határt.

A környező országokban különböző módszerekkel élnek:

  • Szlovénia: a közlekedés bűnözői ellen a hollandoknál, svédeknél, angoloknál divatos módszert átvéve a véralkoholszintnek megfelelő horribilis pénzbírságot szabnak ki, illetve jogosítványbevonással élnek és nyilvántartásba is veszik, drasztikus esetben új vizsgára kötelezik a gyorshajtót, ittas vezetőt. Belső utasítás, hogy a mérőket napi 7 órán át kell dolgoztatni. A visszaesőktől az autót is el lehet venni.
  • Olaszország: a VÉDA-hoz hasonló a rendszer, emiatt megnőtt a szakaszhatárokon lévő éttermek, benzinkutak forgalma, ahol "lecsúsztatják" a gyorshajtással nyert időt.
Egy EU-s utasítás szerint 2020-ra a 2011-es szint felére kell csökkenteni a közúti halálos áldozatok számát,

egy ajánlás pedig azt tűzte ki célul, hogy 2050-re ne legyen halálos baleset.

Hazánkban a célok megvalósulásához évente bő 6 százalékos csökkenést kellene elérni, ám

ehelyett idén már 7 százalék fölötti a növekedés.

Magyarország közlekedésbiztonsága Európában az egyik legrosszabb.

Címlapról ajánljuk
Átszabnak több városi parkot, sokan fellélegezhetnek

Átszabnak több városi parkot, sokan fellélegezhetnek

A települési zöldfelületek tudatos tervezésével és kezelésével szeretné mérsékelni az allergia által okozott betegségterhelést egy osztrák-magyar határ menti együttműködés, amelyben a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) is részt vesz. A projekt célja, hogy a városi parkokba a jövőben olyan növények kerüljenek, amelyek nem okoznak pollenallergiát, de közben képesek alkalmazkodni a klímaváltozáshoz is.

Az amerikai intézkedés, ami átszabta a világgazdaságot

Egy kansasi gabonasiló árnyékában kezdődik a történet, ami a teljes világgazdaság térképét újrarajzolta. A Trump-korszak vámjai nem epizódnak bizonyultak, hanem tartós fordulatnak. A kérdés ma már nem az, hogy kivezetik-e, hanem az, hogy milyen világrendet eredményez. Jelen írás három forgatókönyvet vázol fel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Napelemesek százezreit érinti az új kötelezettség – de továbbra sem világos, hogy mi lesz a büntetés

Napelemesek százezreit érinti az új kötelezettség – de továbbra sem világos, hogy mi lesz a büntetés

Értesüléseink szerint nem halad valami jól a hazai háztartási napelemes rendszerekre vonatkozó, a lakosságot és az invertergyártókat érintő, 2025 júliusától élő adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése. Az invertergyártók jelentős része mindeddig nem szerződött le az erre a célra kijelölt központi adatközponttal, és egyelőre a lakosság már működő inverterei nagy részének "kötelező" regisztrálása is várat magára. A kötelezettség bevezetése több szempontból aggályos lehet, és továbbra sem egyértelmű, hogy a megfogalmazott célok eléréséhez miért van szükség ilyen tömegben ennyire részletes adatokra.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×