eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 23. szombat Kelemen, Klementina
Parkoló autók Budapest belvárosában 2022. szeptember 5-én. Ettől a naptól többet kell fizetni a parkolásért Budapesten, a belső kerületekben hatszáz forintba kerül óránként, miután életbe lépett az új, négy zónatípusból álló egységes fővárosi parkolási rendszer.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Újabb fordulat az egekbe emelt erzsébetvárosi parkolási díjak ügyében

A Fidesz VII. kerületi szervezete tiltakozik a januártól érvénybe lépő parkolási díjak ellen. Benedek Zsolt fideszes erzsébetvárosi képviselő szerint a polgármester csődbe vitte az önkormányzatot.

Az erzsébetvárosi Fidesz online aláírásgyűjtést indít, amelyben követelik, hogy azonnal vonják vissza az erzsébetvárosi családokra kivetett büntetőadót – fogalmazott az InfoRádió kérdésére Benedek Zsolt. A fideszes erzsébetvárosi képviselő szerint Niedermüller Péter polgármester 400 milliós, autósokat büntető adót fogadtatott el a képviselő-testülettel, ezzel pedig beismerte, hogy csődbe vitték Erzsébetvárost, és a rossz gazdálkodás árát most a kerületben élő családokkal fizettetnék meg.

Az erzsébetvárosi képviselő-testület a közelmúltban szavazta meg, hogy az állandó lakosoknak az első autó után évi 36 ezer, a második után pedig évi 72 ezer forint parkolási díjat kell fizetniük január elsejétől. Niedermüller Péter polgármester szerint ugyanakkor a rengeteg parkoló jármű miatt élhetetlenné válik Erzsébetváros, és az itt élők sem tudnak már hol parkolni.

A polgármester elmondta, hogy Erzsébetvárosban az összes közterület 20 százalékán autók állnak, méghozzá lényegében ingyen, hiszen eddig az első autó parkolása után csak egy 2200 forintos igazgatási díjat kellett megfizetni, de maga a parkolás ingyenes volt. "Ez a továbbiakban fenntarthatatlan, ezért kell bevezetni a magasabb díjakat" – hangsúlyozta Erzsébetváros polgármestere.

Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke támogatja a polgármester ötletét. Mint mondta, az ingyenes lakossági parkolás megszüntetésével hosszú távon jobb lehet a levegőminőség és parkolni is könnyebb lehet majd a városrészben. A Levegő Munkacsoport elnöke szerint az ingyenes parkolás valójában rengeteg pénzbe kerül, és sok kárt okoz. Az ingyenes parkolás miatt gyakorlatilag nincs parkolóhely, tehát rengeteg időt töltenek az emberek azzal, hogy próbálják lerakni az autójukat.

Lukács András arról is beszélt, hogy a nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, minél magasabbak a parkolási díjak, annál kisebb az autóforgalom. Tehát a parkolási díjak emelésével jelentősen lehetne csökkenteni a dugókat, amik szintén rengeteg pénzbe kerülnek az autósoknak.

A szomszédos Terézvárosban az InfoRádió megkeresésére azt mondták, szintén módosítják a parkolási rendeletet, és díjemelésre lehet számítani, ennek a mértéke azonban még nem ismert. Józsefvárosban már korábban léptek: ott 1440 autó tűnt el az utcákról, amikor tavaly módosították a parkolási szabályokat. A VIII. kerületben az első autó éves díja zónától függően 18 és 30 ezer forint között van.

Erzsébetváros után Ferencváros is arra készül, hogy változtat a lakossági parkolás rendszerén, ezentúl lakásonként várhatóan az első autóra egységesen 20 ezer forintos éves díjat kell majd fizetni. A XIII. kerületben is megszűnik a díjmentesség, parkolási zónától függően évi 15 és 30 ezer forint közötti összeget kell majd fizetni – értesült az InfoRádió.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
Felosztaná Putyin Ukrajnát, megoldhatatlan bajtól szenved az ukrán hadsereg – Ukrajnai háborús híreink szombaton

Felosztaná Putyin Ukrajnát, megoldhatatlan bajtól szenved az ukrán hadsereg – Ukrajnai háborús híreink szombaton

Az ukrán katonai hírszerzés bejelentette, tud arról az orosz tervről, amely 2045-ig jelzi előre a katonai-politikai helyzet változását a világon, és amelynek része Ukrajna három részre történő felosztása is – írja az Ukrajinszka Pravda. Az ukrán hadsereg jelentős kihívásokkal néz szembe a mozgósítás terén, miközben az ország védelmi képességeinek megerősítésén dolgozik. A Financial Times beszámolója szerint Ukrajna mozgósítási tartaléka 3,7 millió fő, míg a katonai szolgálatra potenciálisan alkalmas, 25 és 60 év közötti férfiak száma 11,1 millió - írta meg a Financial Times. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfrissebb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×