eur:
408.13
usd:
387.35
bux:
77771.12
2024. november 18. hétfő Jenő
Javítják az útburkolatot az M1-es autópályán Tatabányánál 2019. március 13-án.
Nyitókép: MTI/Bodnár Boglárka

Az M1-es autópálya az "aranytojást tojó tyúk"

Erről az útvonalról folyik be a legtöbb pénz.

Több mint 404 milliárd forint folyt be az államkasszába a 3,5 tonnánál nehezebb járművek - például kamionok és teherautók - útdíjából a múlt évben. Szemben az egy évvel korábbi 355,5 milliárddal. Az útranglistát toronymagasan az M1-es vezeti - írja Totalcar a NÚSZ adataira hivatkozva.

A megtett úttal arányosan fizetendő e-útdíj-bevételek emelkedése a forgalom növekedésének, a magasabb díjaknak köszönhető, de hozzájárult ehhez az is, hogy nőtt a díjköteles útszakaszok száma.

Ami a részleteket illeti: az e-útdíj bevételek négyötödét, több mint 80 százalékát a gyorsforgalmi utak használata után fizették be az érintettek.

Tavaly a sztrádák használatából 323,5 milliárd forint folyt be, a főutak pedig 80,5 milliárd forintot termeltek. Egy évvel korábban - 2022-ben - előbbiek 284,5 milliárddal, utóbbiak 71 milliárddal részesedtek az összbevételből.

A különböző autópályák és útszakaszok közül a legnagyobb nemzetközi forgalmat bonyolító M1-es sztráda viszi a prímet: 2023-ban 81 milliárd forintos eredményt ért el. Vagyis a teljes e-útdíj-bevétel több mint 20 százalékát adta.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

2022-től 2024. szeptemberéig Magyarországra áramlott az összes kínai külföldi működőtőke több mint negyede, ami az európai kontinenst vette célba, és ezzel igyekszik a magyar kormány megtámogatni a recesszió-sújtotta gazdaságot – mutat rá vasárnapi körképében a Financial Times. A cikk egyik fő üzenete az, hogy a sok kínai tőkéből adódhat a nagy politikai mutatvány, hogy hogyan egyensúlyozzon az Orbán-kormány a kínai és az amerikai érdekek mentén, és közben a már bejelentett nagy autóipari beruházások lendületet is adjanak az EU-pénzek korlátozottsága miatt is szenvedő magyar gazdaságnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×