eur:
396.94
usd:
359.6
bux:
0
2024. szeptember 10. kedd Hunor, Nikolett
Concept for car insurance and financial.
Nyitókép: boonchai wedmakawand/Getty Images

Szomorú és drága hírt kaptak a budapesti autósok

A kötelező felelősségbiztosítás szempontjából sem éri meg a fővárosban autózni.

Éves összehasonlításban 10 százalékkal, 57 ezer forintra emelkedett a normál használatú személygépkocsik kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának (kgfb) átlagos éves díja, negyedéves összehasonlításban a díjnövekedés mérséklődött, a kárráfordítás kisebb emelkedése is várhatóan visszafogja majd a díjemelkedést – közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB).

2024. második negyedévének végén 57 ezer forint volt a személygépkocsik kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási átlagos éves díja, ez 1,6 százalékos növekedést jelez az előző negyedéves értékhez képest.

A budapesti autósok átlagos éves díja 80 ezer forint, ez mintegy 27 ezer forinttal több az ország többi részén érvényben lévő 53,3 ezer forintnál. Éves szinten 10 százalékkal emelkedett az országos átlagdíj, ezen belül a fővárosiak esetében 6, a nem budapesti szerződéseknél pedig 11 százalékkal.

Az kárráfordítás éves 4 százalékos növekedés ütemben folytatódott, negyedéves alapon azonban stagnál, ami azt jelenti, hogy a kárráfordítás növekedési üteme már öt negyedéve alacsonyabb, mint a díjaké, várhatóan ez a díjemelkedés növekedését is mérsékelni tudja a következő negyedévekben - hívták fel a figyelmet a közleményben.

A tájékoztatás szerint az MNB személygépkocsikra számított korrigált kgfb-indexe - amely az árváltozások indokoltságának mérésére szolgál, és a biztosítási adóval, illetve a kárkifizetések, tartalékolások hatásával kiigazítva mutatja be a nettó díjváltozást - 133 százalékon áll, kisebb emelkedést mutatva a második negyedévben. Az index 2021 első negyedévében volt a csúcson, jelenleg a járvány előtti szinten áll.

Az MNB közleményében kitért arra, hogy az egyéb járműkategóriák szinte mindegyikében - az egyedi nagy buszokat és a flottás vontatókat kivéve - jelentős mértékben emelkedtek a díjak. A flottás járművek közül a taxik és segédmotoros kerékpárok díjai növekedtek 50 százalék felett, míg a nehéz pótkocsik esetében csak minimálisan, 3 százalékkal emelkedtek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Nagy Márton: nem fordulatra van szükség, hanem finomhangolásra

A gazdaságpolitika előtt álló feladatokról, a békeköltségvetés lényegéről, a várható gazdasági növekedésről és a minimálbérről is beszélt Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az InfoRádió Aréna című műsorában, de kitért a jegybankelnök kritikáira és a leendő gazdasági csúcsminiszter szerepére is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.10. kedd, 18:00
Sayfo Omar
a Migrációkutató Intézet kutatásvezetője
Mire lehet ma számítani a tőzsdéken?

Mire lehet ma számítani a tőzsdéken?

Bár tegnap a tőzsdék visszapattantak a múlt heti esésből, a lendület úgy tűnik, hogy nem tartott sokáig. Az ázsiai tőzsdék ugyan nagyrészt emelkedtek a vártnál jobb kínai külkereskedelmi statisztikákat követően, ugyanez nem mondható el az európai határidős indexekről, amelyek így iránykeresést vetítenek előre a mai piacnyitásra. Ma jön a magyar inflációs adat, az elemzők várakozása szerint csökkenhetett augusztusban az éves infláció mértéke.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×