eur:
394.01
usd:
363.56
bux:
66169.03
2024. március 2. szombat Lujza
Nyitókép: BKK

A felújítás után is sorban áznak be a 3-as metró állomásai

Bár több mint 200 milliárd volt a rekonstrukció, de a BKV szerint a beázásokat csak csak egy teljesen új épületszerkezet (és vízszigetelés) kialakításával lenne lehetséges.

A 3-as metró több megállójánál is tócsákban áll a víz és látványos vízfolyások alakultak ki az elmúlt időszak kitartó esőzése és havazása nyomán. Ilyen gondokról érkeztek hírek a Corvin-negyed, a Határ út, a Kőbánya-Kispest, a Deák Ferenc téri, a Forgách és a Pöttyös utcai állomásról is - számolt be róla a Népszava.

"Ez a metró üzemeknél nem ritkaság. Jelen esetben is csak azért érdekes, mert nem rég fejeződött be a vonal rekonstrukciója" - kommentálta a Metróért Egyesület a beázásokat a lapnak, utalva arra, hogy a 217,5 milliárd forintos felújítás öt évnél is tovább tartott, az utolsó állomást idén májusban adták át.

A lap azt írja, a BKV Zrt. nem tagadta a beázásokat, sőt, meglehetősen furcsa okkal magyarázták, pláne egy ekkora beruházás után.

A közlekedési vállalat ugyanis a lapnak küldött válaszában azt írja: "talajvizek és egyéb csurgalékvizek sajátossága, hogy meghatározhatatlanul mozognak a talajszerkezetben, így, ha egy adott vizesedési hibahelyen elvégezzük a vízelzárást, egy közeli helyen újra megjelenhet a vizesedés". Ami még inkább lényeges, hogy a 217,5 milliárdba kerülő metrófelújítási projekt keretében "a felújítási időszak közben már aktív, látható vizesedések vízzárása történt meg".

Vagyis a magyarázat szerint csak ott végeztek vízszigetelést, ahol már látható volt a beázás.

A lap szerint a BKV még hozzáteszi: "a metró föld alatti épületszerkezetei 30-50 évesek, így a talajvizek és egyéb csurgalékvizek teljes kizárása csak egy teljesen új épületszerkezet (és vízszigetelés) kialakításával lenne lehetséges". Mint írják, a legközelebbi felújításra csak évtizedek múlva lesz forrás, amikorra ezek a szerkezetek már 60-80 évesek lesznek. Milyen állapotban lesz addigra az alagútszerkezete és vízszigetelése? - teszik fel a kérdést.

"Az M3 metróvonal üzemeltetője a felújítás előtt is és a felújítást követően is felkészült a várható vizesedések mielőbbi elhárítására"

- írta megnyugtatásul a közlekedési vállalat.

Mint írják, a BKV végezetül még megjegyezte: "A metrófelújítás műszaki tartalmának meghatározása és kivitelezése az érvényes építésügyi szabványokban és előírásokban elrendelt követelmények maximális betartása mellett történt, azonban a napjainkban egyre hatványozottabban előforduló extrém időjárási körülmények (például: rövid időn belül lezúduló extrém mennyiségű csapadék) kiszámíthatatlan káros hatásai ellen rendkívül nehéz a hatékony védekezés".

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Életbe lépett az EU legszigorúbb idegenrendészeti szabályrendszere

Életbe lépett az EU legszigorúbb idegenrendészeti szabályrendszere

Március elsejétől kell alkalmazni Magyarországon az új idegenrendészeti szabályrendszert, amely január elején lépett hatályba. A törvény célja az, hogy migránsok még vendégmunkásként se érkezhessenek hazánkba, akik pedig itt vannak, azok ne vehessék el a magyarok munkáját.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.03.04. hétfő, 18:00
Kovács Zsolt
öngondoskodásért felelős miniszteri biztos
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×