Az orosz metrókocsik ellenőrzése során korábban talált sérült ülésvázakat garancia keretében az Metrowagonmash illetve a BKV Zrt. – a gyártó járműtelepi készletéből – cserélte. A folyamatban lévő ülésváz javítások a már lecserélt ülésekből képződő készletből történnek az orosz fél költségére, a folyamat járműállást nem okoz.
A természetes elhasználódásra és a nem rendeltetésszerű használatból bekövetkező sérülésekre az említett garancia nem vonatkozik - áll a BKK közleményében. Az már egy másik kérdés, hogy a garancia idő lejártával a BKV Zrt.-nek fel kell készülnie a saját hatáskörű javításra.
Mint írták, a BKV rendelkezik szerződéssel a napi igénybevétel során elhasználódó utas- és vezetőülések javítására a Metró Üzemigazgatóság által üzemeltetett összes járműre, tehát nem csak az orosz szerelvényekre.
Jelenlegi 113 millió forintos szerződésüket tavaly júliusban kötötték. A szerződés nyitott értéke 14 millió forint, ezért a közbeszerzési eljárások szokásos átfutási idejét figyelembe véve szükségessé vált egy újabb szerződés előkészítése 24 hónap időtartamra - mutattak rá.
A BKV közölte,
a felhívást még nem jelentette meg,
így a tervezett érték közlése egészen az ajánlatok bontásáig a társaság jogos gazdasági érdekeivel ellentétes volna. A kezdeményezés az összes üzemeltetett jármű üléseit tartalmazza.
Az ülések cseréje általában a járművek "ciklikus javítási fokozataival" egybekötötten történik. Járművet üléscsere miatt a forgalomból kivonni nem kell. A 3-as metróvonalon futó vonatok első javítási programja a jövő év második felében kezdődik, ekkor már cserélhetik majd ki az üléseket.
Az ülések cseréje, ritkább esetben igény szerint (pl. rongálás következtében), általában pedig a járművek – magasabb szintű – ciklikus javítási fokozataival egybekötötten történik. Járművet üléscsere miatt a forgalomból kivonni nem kell. Az M3-on futó 81.2K típusú vonatok első javítási programja a jövő év második felében kezdődik, ekkor már sor kerülhet ülések cseréjére.