eur:
409.42
usd:
375.44
bux:
74228.73
2024. november 5. kedd Imre
Az M3-as vonalon közlekedő első felújított metrószerelvény Budapesten, a Határ úti megállóban 2017. március 20-án.
Nyitókép: MTI Fotó: Balogh Zoltán

A BKK magyarázza, hogy mi a helyzet a metrók üléseivel

Az M3 metróvonalon közlekedő orosz metrókocsik üléseinek karbantartása folyamatos, az esetleges problémák, és azok javítása járműkimaradást nem okoznak - közölte a BKK a sajtóhírekre reagálva.

Az orosz metrókocsik ellenőrzése során korábban talált sérült ülésvázakat garancia keretében az Metrowagonmash illetve a BKV Zrt. – a gyártó járműtelepi készletéből – cserélte. A folyamatban lévő ülésváz javítások a már lecserélt ülésekből képződő készletből történnek az orosz fél költségére, a folyamat járműállást nem okoz.

A természetes elhasználódásra és a nem rendeltetésszerű használatból bekövetkező sérülésekre az említett garancia nem vonatkozik - áll a BKK közleményében. Az már egy másik kérdés, hogy a garancia idő lejártával a BKV Zrt.-nek fel kell készülnie a saját hatáskörű javításra.

Mint írták, a BKV rendelkezik szerződéssel a napi igénybevétel során elhasználódó utas- és vezetőülések javítására a Metró Üzemigazgatóság által üzemeltetett összes járműre, tehát nem csak az orosz szerelvényekre.

Jelenlegi 113 millió forintos szerződésüket tavaly júliusban kötötték. A szerződés nyitott értéke 14 millió forint, ezért a közbeszerzési eljárások szokásos átfutási idejét figyelembe véve szükségessé vált egy újabb szerződés előkészítése 24 hónap időtartamra - mutattak rá.

A BKV közölte,

a felhívást még nem jelentette meg,

így a tervezett érték közlése egészen az ajánlatok bontásáig a társaság jogos gazdasági érdekeivel ellentétes volna. A kezdeményezés az összes üzemeltetett jármű üléseit tartalmazza.

Az ülések cseréje általában a járművek "ciklikus javítási fokozataival" egybekötötten történik. Járművet üléscsere miatt a forgalomból kivonni nem kell. A 3-as metróvonalon futó vonatok első javítási programja a jövő év második felében kezdődik, ekkor már cserélhetik majd ki az üléseket.

Az ülések cseréje, ritkább esetben igény szerint (pl. rongálás következtében), általában pedig a járművek – magasabb szintű – ciklikus javítási fokozataival egybekötötten történik. Járművet üléscsere miatt a forgalomból kivonni nem kell. Az M3-on futó 81.2K típusú vonatok első javítási programja a jövő év második felében kezdődik, ekkor már sor kerülhet ülések cseréjére.

Címlapról ajánljuk
Horn Gábor: a tendenciák alapján az amerikai elnökválasztáshoz hasonló párharc lehet itthon is 2026-ban

Horn Gábor: a tendenciák alapján az amerikai elnökválasztáshoz hasonló párharc lehet itthon is 2026-ban

A Republikon Intézet legfrissebb közvélemény-kutatása szerint a Fidesz-KDNP 37, míg a Tisza Párt 36 százalékon áll a biztos pártválasztók között. A mostani felmérés alapján még a Mi Hazánk és a DK jutna be a parlamentbe, ha most vasárnap tartanák a választásokat. A Republikon Alapítvány kuratóriumi elnöke az InfoRádióban elmondta: ha Orbán Viktor–Magyar Péter kérdéssé szűkül le a választás bő másfél év múlva, a többi párt nagyon nehéz helyzetbe kerülhet.

Elemzők az Arénában: a budapesti csúcson újra kell fogalmaznia a stratégiáját a vezető nélküli Európának

Az amerikai elnökválasztás végeredménye már az e heti budapesti EU-csúcson is éreztetheti a hatását, és meghatározza a magyar soros elnökség sikerét is – hangzott el az InfoRádió Aréna című műsorában, amelynek Böcskei Balázs politológus, az Idea Intézet stratégiai igazgatója és Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Intézet igazgatója volt a vendége.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.05. kedd, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
Fintech verseny és AI-boom a bankszektorban - Hogyan alakul át a bankolás?

Fintech verseny és AI-boom a bankszektorban - Hogyan alakul át a bankolás?

Immáron kilencedik alkalommal rendezzük meg a bankszektor, az IT-szektor és a fintech cégek egyik legfontosabb szellemi műhelyéül szolgáló Banking Technology konferenciánkat, ahol a bankok digitális transzformációjáról, a szektor legfontosabb IT-üzleti és technológiai fejlesztési irányairól van szó. A rendezvényen az AI-boomról, a csalásokról, a banki háttérrendszerek fejlődéséről, a digitális transzformációról, a fizetési piac trendjeiről zajlik a szakmai vita. A nap folyamán ebben a cikkünkben számolunk be a legfontosabb tanulságokról és a legizgalmasabb előadásokról, beszélgetésekről.    A bankszektor top vezetői, fintech-guruk, tanácsadók, a szabályozók és az IT-cégek szakértőinek krémje immáron kilencedik éve gyűlik össze konferenciánkon, hogy megosszák egymással gondolataikat a bankszektort érintő legfontosabb üzleti és informatikai kérdésekben.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×