eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Biciklis halad a fővárosi Nagykörúton kialakított ideiglenes kerékpársávon 2020. május 23-án.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Szakértő: a közlekedési szakma "megcsúfolása" a nagykörúti bringasáv

Szálka Miklós legfőbb problémája, hogy nem volt háttéranyag az elképzelés mögött, csak egy vödör festék. A Nagykörút szerinte márpedig nem egyszerű "lakóutca", a kerékpárosokat a járdára küldené.

A fővárosban a nagykörúti kerékpársávok kialakítása "rettenetesen rossz" elhatározás volt és teljesen szakmaiatlan, tulajdonképpen a szakma megcsúfolása - mondta Szálka Miklós közlekedési szakértő az M1 aktuális csatorna csütörtöki műsorában.

Semmilyen háttéranyag, terv nem készült az intézkedéshez, "egyszerűen egy vödör festékkel kifestették ezeket a kerékpársávokat", amelyek a biciklisek számára is veszélyesek - fogalmazott.

A szakértő a nagykörút megcsúfolásának nevezte, hogy a főforgalmú útból "egy olyan keresztmetszetet csináltak, mint egy lakóutca".

Meg lehetett volna úgy csinálni, hogy oldalanként két forgalmi sáv, kerékpárút és parkolósáv legyen. Ez utóbbi részben a járdán lehetett volna - mondta Szálka Miklós, hozzátéve, hogy

a nagykörúti járdán nem szükségszerű, hogy "bódék sorozata legyen",

elfértek volna ott a parkoló autók.

Szálka Miklós

"szemenszedett hazugságnak"

nevezte, hogy a Budapesti Közlekedési Központ szerint a nagykörúton a kerékpárosok körülbelül az autósok felét teszik ki.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 22. 19:22
×
×
×
×