INFORÁDIÓ
2022. május 17. kedd
Paszkál

nagykörút

kerékpársáv

közlekedés

budapest

szálka miklós

Biciklis halad a fővárosi Nagykörúton kialakított ideiglenes kerékpársávon 2020. május 23-án.

Szakértő: a közlekedési szakma "megcsúfolása" a nagykörúti bringasáv

Infostart / MTI

Szálka Miklós legfőbb problémája, hogy nem volt háttéranyag az elképzelés mögött, csak egy vödör festék. A Nagykörút szerinte márpedig nem egyszerű "lakóutca", a kerékpárosokat a járdára küldené.

A fővárosban a nagykörúti kerékpársávok kialakítása "rettenetesen rossz" elhatározás volt és teljesen szakmaiatlan, tulajdonképpen a szakma megcsúfolása - mondta Szálka Miklós közlekedési szakértő az M1 aktuális csatorna csütörtöki műsorában.

Semmilyen háttéranyag, terv nem készült az intézkedéshez, "egyszerűen egy vödör festékkel kifestették ezeket a kerékpársávokat", amelyek a biciklisek számára is veszélyesek - fogalmazott.

A szakértő a nagykörút megcsúfolásának nevezte, hogy a főforgalmú útból "egy olyan keresztmetszetet csináltak, mint egy lakóutca".

Meg lehetett volna úgy csinálni, hogy oldalanként két forgalmi sáv, kerékpárút és parkolósáv legyen. Ez utóbbi részben a járdán lehetett volna - mondta Szálka Miklós, hozzátéve, hogy

a nagykörúti járdán nem szükségszerű, hogy "bódék sorozata legyen",

elfértek volna ott a parkoló autók.

Szálka Miklós

"szemenszedett hazugságnak"

nevezte, hogy a Budapesti Közlekedési Központ szerint a nagykörúton a kerékpárosok körülbelül az autósok felét teszik ki.

Nyitókép: MTI/Mónus Márton
A címlapról ajánljuk

×
×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018