eur:
395.71
usd:
367.22
bux:
65304.87
2024. március 28. csütörtök Gedeon, Johanna
Az elkészült felsővezeték Polgárdi és Füle között a Szabadbattyán-Balatonfüred vasútvonalon 2020. május 8-án. Szabadbattyán és Balatonfüred között zajlik az észak-balatoni vasútvonal villamosítása, az 55 kilométeres szakaszon 2021 áprilisától válthatják föl a dízelvonatokat az elektromos szerelvények.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Szombattól nagy változással szembesülhetnek a Balatonfüred felé vonatozók

Átadták az észak-balatoni vasútvonal mintegy 24 milliárd forintból villamosított, Szabadbattyán és Balatonfüred közti szakaszát.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az ünnepségen kiemelte: a kormány az elmúlt időszakban több mint 300 milliárd forintot fordított közlekedésfejlesztésre a Balaton térségében.

Az észak-balatoni vasútvonal első ütemben 55 kilométeren megújított szakaszán szombattól már villamos vontatással járhatnak a vonatok. A korszerűsített infrastruktúrának köszönhetően a korábbi székesfehérvári mozdonycsere megspórolásával akár húsz perccel csökken a menetidő Balatonfüredről Budapestre.

Arról is beszélt: előkészületben van az északi parton az összesen mintegy 106 kilométeres

  • Balatonfüred–Tapolca–Keszthely és
  • Tapolca–Ukk

vonalszakaszok felújítása, villamosítása is. Megjegyezte: a kapcsolódó közbeszerzésben már beérkeztek az ajánlatok, eredményes eljárás esetén megkezdődhet a tervezés, engedélyeztetés.

A távlati cél a Balaton teljes körbejárhatóságának megteremtése környezetbarát, a tájba illeszkedő vasúttal

–hangsúlyozta Mosóczi László.

Emlékeztetett: 2010 óta hat vonalszakaszon, összesen 436 kilométeren történt hasonló fejlesztés, a kivitelezők jelenleg is dolgoznak Püspökladány és Biharkeresztes között. Közölte: a villamosított szakaszok összes hosszát körülbelül 2750 kilométerről mostanra 3200 kilométer közelébe növelték.

Balatonfüred, 2021. június 18.
Flirt típusú villamos motorvonat a balatonfüredi vasútállomáson az észak-balatoni vasútvonal mintegy 24 milliárd forintból villamosított, Szabadbattyán és Balatonfüred közti szakasza avatásának napján, 2021. június 18-án.
MTI/Vasvári Tamás
Flirt típusú villamos motorvonat a balatonfüredi vasútállomáson az észak-balatoni vasútvonal mintegy 24 milliárd forintból villamosított, Szabadbattyán és Balatonfüred közti szakasza avatásának napján, 2021. június 18-án. MTI/Vasvári Tamás

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a versenyképes közösségi közlekedés érdekében elengedhetetlennek nevezte a vasúti és közúti kínálat integrálását. Ezt szolgálja a MÁV és a Volán integrációja.

Hozzátette: erős balatoni szezonra számít, az idei előszezoni menetrendben 55 százalékkal több utasuk volt, mint a tavalyi év azonos időszakában.

Az idei főszezonban a legversenyképesebb eljutást nyújtja majd a fővárosból Balatonfüredre a Kék Hullám Intercity, az utasellátó szolgáltatást kiterjesztik az északi partra, és a Szolnokon gyártott első osztályú IC+ kocsikat is forgalomba állítják nyáron a Balatonnál. A déli parton emeletes motorvonatok is járnak majd.

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese beszédében a villamosítás mellett kiemelte, hogy négy település,

Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs vasútállomása is megújult.

Emellett Szabadbattyánban villamos alállomás épült.

Bóka István, Balatonfüred fideszes polgármestere fontosnak nevezte a tóparti infrastrukturális fejlesztéseket, melyek azt a célt szolgálják, hogy minél gyorsabban és minél kényelmesebben lehessen közlekedni a Balatonnál.

Kontrát Károly, a térség fideszes országgyűlési képviselője hangsúlyozta: a Balatonfüreden 2017-ben megújított közös vasúti és autóbusz-állomást követően a most átadott fejlesztés is hozzájárul ahhoz, hogy a vasúti közlekedés valódi alternatívát jelentsen Balatonfüred és a főváros között.

Címlapról ajánljuk
Egyre több ország ismeri fel a menekülthelyzet tarthatatlanságát
Jelentés

Egyre több ország ismeri fel a menekülthelyzet tarthatatlanságát

A humanitárius hozzáférést és a migránsok menedékjogi helyzetét elemezte egy nemzetközi tanulmány, melynek készítői szakpolitikai intézkedéseket is javasolnak az érintett országok vezetőinek. A Migrációkutató Intézet vezető kutatója azt mondta az InfoRádióban, hogy a jelentés megerősíti, egyre több nyugati kormányzat ébred rá, milyen veszélyei lehetnek az illegális migrációnak, ugyanakkor Tárik Meszár szerint az elemzés több megállapítása is ellentmondásos.

Mi vezetett a németországi Zöldek zuhanórepüléséhez?

Egyre csökken a németországi Zöldek párt támogatottsága, öt év alatt több mint duplájára, 25-ről 56 százalékra nőtt azok száma, akik semennyire sem tudnak azonosulni a párttal, ezzel Németország egyik leginkább elutasított politikai tömörülésévé vált. A háttérben a zöldítés, a kormány energiapolitikája áll - mondta az InfoRádióban Dobrowiecki Péter, a Mathias Corvinus Collegium Magyar-Német Intézetének kutatási vezetője.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.03.28. csütörtök, 18:00
Havasi Katalin
a Házi Gyermekorvosok Egyesületének elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×