eur:
395.64
usd:
371.93
bux:
65674.41
2024. április 19. péntek Emma
A Déli Körvasút környéki park és kerékpárút megújítása
Nyitókép: Forrás: Facebook (Vitézy Dávid)

Sokkal nyugisabb lesz tekerni, kutyát sétáltatni a Déli Körvasút budai szakasza mentén

Megújul a Déli Körvasút környéki park és kerékpárút. Átjárhatóbbá válik a vasúti töltés, elválasztják a kerékpárutat a gyalogos részektől.

„A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Budapest Fejlesztési Központtal együttműködve sikerrel zárta a tervezésre kiírt közbeszerzést, így a Viköti Mérnök Iroda Kft. és a Lépték-Terv Tájépítész Iroda tervezheti a Déli Körvasút környezetének rendezését, a Hamzsabégi park vasútépítés utáni megújítását, a Déli pályaudvarra vezető vágánytól a Dunáig tartó zöldfolyosó kialakítását” – írja Facebook-posztjában Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

„A Déli Körvasút beruházás nemcsak közlekedés- és városfejlesztési, hanem környezetvédelmi projekt is, hiszen legfőbb célja, hogy a jelenleginél sokkal több elővárosi vonat, valamint több távolsági vonat járhasson a Kelenföld és Ferencváros közötti, a stratégiai jelentőségű, három transzeurópai korridort egyesítő vasúti pályán. A több vonat utasainak egy része pedig az autó helyett választja majd a korszerű, sűrű elővárosi vasutat, így mérsékelhető a Budapestre nehezedő forgalmi és környezetterhelési nyomás” – fejti ki a vezérigazgató.

Kiemeli, hogy

a budai oldalon zöldfolyosót alakítanak ki jól kerékpározható bringás főúttal.

A töltés mellett sok a konfliktus a gyalogosok, kutyasétáltatók és a kerékpározók között, Vitézy Dávid emiatt hangsúlyozza, hogy elválasztják a kerékpárutat.

„A vasút elvágó hatását is csökkentjük – írja –, a vasúti töltés több pontján új gyalogos-kerékpáros átjárók fogják szolgálni a lakók egyszerűbb átjutását a vasúti töltésen, összekapcsolva Újbuda városrészeit gyalogosan és biciklivel.” De zöldül a töltés túloldala is, a Dombóvári és Sárbogárdi út, Csonka János tér.

A vasútbővítés áldozatául esnek fák, ezeket lehetőség szerint átültetik a közelben, amit nem lehet, azt pótolják.

Az átalakítás érinti a környék szinte egészét a Kopaszi gáttól a MOL Campuson át a Rákóczi-híd és az ahhoz vezető kerékpárutakkal egyetemben.

Ezután azt sorolja Vitézy, hogy a fejlesztéssel kapcsolatos kérdőív alapján a környékbelieknek mik a prioritásaik.

„A tervezők kiválasztása lehetőséget nyújt a a közönség bevonásának második fázisára – fejti ki a vezérigazgató. – Itt már konkrét kérdések eldöntését fogjuk várni a közös tervezésben részt vevőktől, az így kialakult eredményt a tervezőknek figyelembe kell majd venniük. (...) A tervezés finanszírozását a Kormány a központi költségvetésből biztosítja nettó 459 millió forint értékben.”

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×