Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
Hosszú expozíciós idővel készült felvétel: a Petőfi híd 2017. szeptember 11-én. Nyolcvan éve, 1937. szeptember 12-én adták át a forgalomnak a hetedik budapesti Duna-hidat, amelyet akkor Horthy Miklósról neveztek el.
Nyitókép: MTI/ Balogh Zoltán

Rémisztő állapotban vannak Budapest hidai, felüljárói, főleg a Petőfi híd

Ez az új városvezetés által megrendelt jelentésből derül ki. Az elmúlt évtizedekben egyszerűen keveset költött a főváros a műtárgyak fenntartására.

„Lehangolóan rossz állapotban vannak a fővárosi önkormányzat tulajdonában lévő hidak, alul- és felüljárók, lépcsők, támfalak, illetve a Lánchíd-felújításról leválasztott Várhegy-alagút. A nagy forgalmú közúti hidak közül többnél már súlykorlátozást kellett bevezetni leromlott műszaki állapotuk miatt” – írja a Népszava a lap által megszerzett fővárosi hídjelentés alapján.

A főváros tulajdonában összesen

  • 307 híd,
  • 77 aluljáró,
  • 703 lépcső és
  • 25 kilométer hosszú támfal

van.

Ezek üzemeltetése a Budapest Közút Zrt. feladata. A létesítmények összessége a cég vizsgálata szerint „igen rossz állapotban” vannak, amit szerintük jól jelez a műtárgyak vagyonnyilvántartásban szereplő bruttó és nettó értéke közötti brutális különbség. A hidak esetében például a könyv szerinti érték, vagyis amennyit most ér, alig 28 százaléka a bekerülési, várható építési értéknek. Az aluljárók esetében ez 30 százalék. Összehasonlításul: az utak, terek, kerékpárutak esetében ez az értékarány 80 százalékos.

A műszaki értékelés is rossz, írja a lap a dokumentumok alapján. Jó állapotú alig van a műtárgyak között,

a hidak, felüljárók harmada az átépítendő kategóriába tartozik.

Azt írják, az okozta a leromlást, hogy a szükséges tizedénél is kevesebbet költöttek az elmúlt évtizedekben a fenntartásukra.

A lap szerint a legrosszabb a Petőfi híd esetén a helyzet. Nem megfelelő

  • a korrózióvédelme,
  • a korlátok szegecselt kötései nagy részben tönkrementek,
  • az acélszerkezetben jelentős anyaghiányok és károsodások keletkeztek,
  • a hídfő-helyiségek áznak.

A Budapest Közút szerint a Lánchíd kivitelezésével párhuzamosan el kellene indítani a Petőfi híd felújításának tervezését.

Tönkrement az Árpád híd korrózióvédelme, de

még a legfiatalabb Rákóczi híddal is vannak problémák,

nem fed jól a festéke, beindult itt is a rozsdásodás.

A felüljárók még rosszabb állapotban vannak, írják. Évente 2-3 kisebb felüljárót és 10-12 kisebb hidat fel kellene újítani.

A fenti jelentés nyomán a városvezetés külön munkacsoportot hozott létre a hidak, felül- és aluljárók állapotának részletes felülvizsgálatára. A lap szerint a jelentést Budapest új városvezetése rendelte meg. Mint írják, a főjegyző a dokumentumhoz mellékelt levelében óvatosságra intette lapot, mivel a feljegyzésben foglaltak a „ szükségesnél nagyobb riadalmat kelthetnek a lakosságban”.

Címlapról ajánljuk

Porschék tömkelege mondta be az unalmast Oroszországban

Több száz Porschéról van szó, ami nagyon kellemetlen helyzetbe hozta az orosz forgalmazókat. Bizonyos sufnituning módszerekkel sikerült ugyan egyeseknek életet lehelniük az autójukba, azonban ezek csak ideiglenes megoldások.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×