eur:
411.35
usd:
392.46
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
Hosszú expozíciós idővel készült felvétel: a Petőfi híd 2017. szeptember 11-én. Nyolcvan éve, 1937. szeptember 12-én adták át a forgalomnak a hetedik budapesti Duna-hidat, amelyet akkor Horthy Miklósról neveztek el.
Nyitókép: MTI/ Balogh Zoltán

Rémisztő állapotban vannak Budapest hidai, felüljárói, főleg a Petőfi híd

Ez az új városvezetés által megrendelt jelentésből derül ki. Az elmúlt évtizedekben egyszerűen keveset költött a főváros a műtárgyak fenntartására.

„Lehangolóan rossz állapotban vannak a fővárosi önkormányzat tulajdonában lévő hidak, alul- és felüljárók, lépcsők, támfalak, illetve a Lánchíd-felújításról leválasztott Várhegy-alagút. A nagy forgalmú közúti hidak közül többnél már súlykorlátozást kellett bevezetni leromlott műszaki állapotuk miatt” – írja a Népszava a lap által megszerzett fővárosi hídjelentés alapján.

A főváros tulajdonában összesen

  • 307 híd,
  • 77 aluljáró,
  • 703 lépcső és
  • 25 kilométer hosszú támfal

van.

Ezek üzemeltetése a Budapest Közút Zrt. feladata. A létesítmények összessége a cég vizsgálata szerint „igen rossz állapotban” vannak, amit szerintük jól jelez a műtárgyak vagyonnyilvántartásban szereplő bruttó és nettó értéke közötti brutális különbség. A hidak esetében például a könyv szerinti érték, vagyis amennyit most ér, alig 28 százaléka a bekerülési, várható építési értéknek. Az aluljárók esetében ez 30 százalék. Összehasonlításul: az utak, terek, kerékpárutak esetében ez az értékarány 80 százalékos.

A műszaki értékelés is rossz, írja a lap a dokumentumok alapján. Jó állapotú alig van a műtárgyak között,

a hidak, felüljárók harmada az átépítendő kategóriába tartozik.

Azt írják, az okozta a leromlást, hogy a szükséges tizedénél is kevesebbet költöttek az elmúlt évtizedekben a fenntartásukra.

A lap szerint a legrosszabb a Petőfi híd esetén a helyzet. Nem megfelelő

  • a korrózióvédelme,
  • a korlátok szegecselt kötései nagy részben tönkrementek,
  • az acélszerkezetben jelentős anyaghiányok és károsodások keletkeztek,
  • a hídfő-helyiségek áznak.

A Budapest Közút szerint a Lánchíd kivitelezésével párhuzamosan el kellene indítani a Petőfi híd felújításának tervezését.

Tönkrement az Árpád híd korrózióvédelme, de

még a legfiatalabb Rákóczi híddal is vannak problémák,

nem fed jól a festéke, beindult itt is a rozsdásodás.

A felüljárók még rosszabb állapotban vannak, írják. Évente 2-3 kisebb felüljárót és 10-12 kisebb hidat fel kellene újítani.

A fenti jelentés nyomán a városvezetés külön munkacsoportot hozott létre a hidak, felül- és aluljárók állapotának részletes felülvizsgálatára. A lap szerint a jelentést Budapest új városvezetése rendelte meg. Mint írják, a főjegyző a dokumentumhoz mellékelt levelében óvatosságra intette lapot, mivel a feljegyzésben foglaltak a „ szükségesnél nagyobb riadalmat kelthetnek a lakosságban”.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×