Kiss Ambrus elmondása szerint a problémákat a védekezések költségei, valamint a jegyárbevételek elmaradása jelenti. Mint fogalmazott, előbbi önmagában még kezelhető lenne, utóbbi viszont, kisebb-nagyobb kilengésekkel, de átlagosan heti 1 milliárd forintos veszteséget jelent a BKK-nak, ami éves szinten a 20 milliárdos szintet is elérheti. Vagyis ekkora mértékben kell a források pótlásáról gondoskodni, tette hozzá az általános főpolgármester-helyettes.
Meglátása szerint a büzsét a BKK, és így a BKV esetében is teljesen újra kell gondoni, miután az üzleti tervek alapvetően felborultak. Bár nyílik lassan a gazdaság és a főváros is, az még nem látható, vajon milyen ütemben rendeződik visza a közösségi közlekedés, és kezdik el újra használni a fővárosiak a szolgáltatásokat. Ugyanakkor
az elmaradó turisták miatt, akik a közösségi közlekedés jelentős fogyasztói a nyári hónapokban, további bevételkiesés várható
tette hozzá. Kiss Ambrus azt is közölte, a főváros tárgyalásokat kezdeményez a kormánnyal arra vonatkozóan, hivatkozva a járványhelyzetre, hogy hogyan lehet kooperációban megteremteni a kieső források pótlásának pénzügyi feltétleit.
Ahhoz, hogy az üzleti terv újratervezése adott legyen, a Városháza átmeneti intézkedéseket vezetett be: például 62 milliárd forint értékben, egyes költségvetési sorok felett úgy rendelkeztek, hogy azokra jelenleg nem lehet kötelezettséget vállalni, lásd Lánchíd felújítása. Vagyis nem törölték ezeket a feladatokat, csak kivárják azokkkal az iparűzési adó szeptember végi adatait, tekintve, hogy ezek határozzák meg a főváros fő bevételi forrásait.
A főpolgármester-helyettes arra is kitért: ugyan felelős gazdákodást kértek a cégektől, ez azonban nem jelenti azt, hogy létszámlepítésekbe kezdenek. Keresleti sokk érte a gazdaságot, az egyik pillanatról a másikra meg kellett állni, de attól még, hogy nincsenek jegyárbevételek, a cégek üzemszintje normál menetrendinek számít, sőt, az érettségi időszakban plusz megrendeléseket is adott a BKK a BKV számára, hogy kellő méretű távolságot tudjanak tartani egymástól az utasok. Magyarán a buszok járnak, a szakmai és a műszaki stáb dolgozik, csak bevételek nincsenek, fogalmazott Kiss Ambrus.