A Nemzeti Pedagógus Kar elnöke szerint minden évben az egyik legizgalmasabb érettségi tantárgy a matematika, és vélhetően ez előtt izgulnak a leginkább a diákok. A szülőket megnyugtatásul az InfoRádiónak nyilatkozva megjegyezte:
az idei évi írásbeli vizsga nem tartogatott különösebb meglepetéseket, és aki az előző évi érettségiket gyakorolta, az idén is biztosan jól szerepelt.
Az érettségi első része 12 egyszerűbb feladatból állt – magyarázta a tanár –, amelyekben az alapfogalmakra kérdeztek rá; köztük például a gráfokra, egyszerű sorozatokra, logikai állításokra, halmazzal kapcsolatos példákra, függvényekre, kombinatorikára, valószínűségszámításra, sorozatokra, elemi geometriára, vagyis szinte minden anyagrészre.
Ahogyan a második részben is meglehetősen tipikus feladatok tűntek fel: egyenlet, szöveges egyenlet, koordináta geometria, sorozat, valószínűségszámítás, kombinatorika és statisztika – ismertette Horváth Péter. Elmondása szerint az iskolájában
sok humán osztályos tanuló is idő előtt tudott végezni az írásbelivel,
ami nem tartogatott nagy meglepetéseket a számukra. „Dolgozni kellett, de korrekt feladatsorral találkoztak” – idézte a diákokat.
Hangsúlyozta, az idei érettségibe nem kerültek olyan feladatok, amelyeket nem tanulhattak és nem gyakorolhattak eleget a végzősök. És bár azok a körülmények, amelyek matematikára fokozottan érvényesek, miszerint a digitális munkarendben némiképp nehezebb követni az eseményeket és felkészülni, mégis úgy véli, aki tisztességesen elvégezte a munkáját, megnézte, hogy milyen típusú feladatok szoktak előfordulni, azt valóban nem érhette nagy meglepetés.
A Nemzeti Pedagógus Kar elnöke azt is megjegyezte, jóleső volt számára, hogy
az érkező diákok arcán nem a kétségbeesés és pánik volt látható,
hanem egy egészséges, jóleső érzés, hogy ismét találkozhatnak egymással, és beléphetnek az iskolába. Vagyis egy nagyon barátságos, jó légkörben kezdődtek az idei vizsgák – tette hozzá.
Úgy véli továbbá, az utolsó másfél hónap a felkészülésben lelkileg azért nem volt könnyű a diákok számára, de szerinte mindenki járt ott már az ismétlésben, hogy az érettségire való felkészülést a járványhelyzet nem kuszálta teljesen össze. Abban viszont nagyon komoly igazság lehet, hogy miután a középiskolások több mint 50 százaléka bejáró, ezért az az idő, amit az iskolába járásra fordítanak, sokkal jobban kihasznált lehetett most. Egyrészt később kelhettek, ami a bioritmusuk szerint biztos, hogy kedvezőbb, másrészt az utazásra fordított, akár egy-két, vagy még több órányi idő is hasznosulhatott – fogalmazott Horváth Péter.