Az M3-as metró építkezése a koronavírus okozta egészségügyi intézkedések betartásával folyamatosan halad. A már régebb óta épülő déli szakasz után most a középső – Nagyvárad tér és Lehel tér közötti – rész első feladatairól közölt híreket és képeket a magyarepitok.hu.
A felkészítő munkák már hónapok óta folynak, de a hónap elején ezeken az állomásokon nemcsak új munkafolyamatok kezdődhettek meg, hanem többek között a négy évtized alatt kialakított kábelrendszer feltérképezése is.
Az Arany János utcában és a Ferenciek terén is elrajtoltak a bontási munkák. Érdekesség, hogy a bontott anyagokat a metróhálózaton keresztül, vasúton viszik a Kőér utcai dél-pesti kocsiszínhez. Az elbontott anyagokat három fő kategóriára oszthatók:
- romba bontandó anyagok,
- múzeumi értéket képviselő tárgyak (például a peronok szélén elhelyezkedő narancssárga székek is ilyenek),
- a BKV-nak ép állapotban átadandó tárgyak, haszonhulladékok.
A bontási munkák menetrend szerinti metróforgalom mellett zajlanak és a szerelvények megállás nélkül haladnak át az állomáson. Így ahhoz, hogy a Swietelsky mérnökei és munkásai folyamatosan tudjanak dolgozni, az állomásokon a vágányzónát és a peront elválasztó kerítést építettek fel, melyek biztonsági védőkerítésként működnek.