eur:
393.02
usd:
366.42
bux:
0
2024. április 26. péntek Ervin
Nyitókép: Pixabay

A kocsikat is át kell állítani az új üzemmódra

Tájékoztató füzettel hívja fel a figyelmet a járművek téli felkészítésére az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). A több tízezer példányban készült kiadvány elérhető a közúti műszaki vizsgálóállomásokon és letölthető a kormányzati honlapról is.

Októberben 71-en haltak meg az utakon és szinte mindegyik baleset megelőzhető lett volna. Mivel egy tragikus eset is sok, az ITM minden alkalmat megragad, hogy felhívja az emberek figyelmét arra, miként tehetik biztonságossá a közlekedést - közölte Schanda Tamás, az ITM parlamenti államtitkára.

A parlamenti államtitkár arról is beszélt, hogy 884 tehergépkocsit, 163 autóbuszt és 1280 személyautót ellenőriztek a közlekedési hatóság szakemberei a múlt heti közlekedésbiztonsági akció során. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a téli felkészülésben - talán az egyelőre kevésbé télies időjárás miatt - még van hova fejlődni.

Magyarország rendszeresen részt vesz a 14 európai ország közlekedési hatóságait tömörítő európai útellenőrzési együttműködés (Euro Control Route; ECR) havi-kéthavi rendszerességű akcióiban. Az ellenőrzések kiegészítéseként ezúttal felhívták a járművezetők figyelmét a téli átállásra is.

Az 1280 ellenőrzött személyautó 11 százalékánál, 141 esetben találtak hiányosságokat a külső fényszórókkal, lámpákkal, 85 járműnél az ablakmosó folyadékkal és az ablaktörlő lapátok állapotával kapcsolatban. A gumiabroncsok nem megfelelő állapotát vagy típusazonosságát 50 jármű esetében jegyezték fel a szakemberek - mondta Schanda Tamás.

A személyautók három százaléka, 41 gépkocsi esetében találtak a téli felkészülésen túlmutató kifogásolnivalót a szakemberek, kettőnél olyan súlyút, ami miatt a járművet kitiltották a forgalomból.

Közölte, az elmúlt évtizedek statisztikái alapján elmondható, hogy Magyarországon összességében javul a közúti biztonság: a közúti közlekedési balesetekben elhunytak száma az 1990-es adatokhoz képest a negyedére, az ezredfordulóhoz viszonyítva a felére csökkent.

Több mint két hete, november 10-ével már az országos közútkezelő is átállt a téli üzemeltetésre. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 24 órában, 12 órás váltott műszakokban, mintegy négyezer munkatárssal és csaknem ezer munkagéppel készül a komolyabb kihívást jelentő időjárási viszonyokra.

Schanda Tamás azt kérte a járművezetőktől, tegyenek meg mindent ők is annak érdekében, hogy elkerülhetőek legyenek a közúti balesetek, ezért ne várják meg az első ónos esős reggelt, az első havazást, hanem mielőbb tegyék meg a szükséges lépéseket a biztonságos autózáshoz.

Címlapról ajánljuk
Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Nagyjából a Magyar Nemzeti Bank várakozásainak megfelelő adatokat vár idén a magyar gazdaságtól Isépy Tamás, a Századvég makrogazdasági üzletágvezetője és Madár István, a Portfolio vezető makrogazdasági elemzője. Úgy vélik, az elmúlt időszak gazdasági válságainak egyik legfőbb tapasztalata, hogy sokkal több váratlan helyzetre kell felkészülnie a világnak.

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

Az elmúlt években újra emelkedett a Diszkont Kincstárjegyek (DKJ) aránya a magyar adósságfinanszírozáson belül, azt követően, hogy 2015-2021 között jelentősen visszaesett az állományuk. A Diszkont Kincstárjegy fontos likviditáskezelési eszköz, ezzel tudja ugyanis a finanszírozási igény rövidtávú ingadozását simítani az állam. 2024-ben fontos változások tapasztalhatók ezen a piacon, jelentősen csökkenhet a forgalomban lévő sorozatok száma és hamarosan elindulhat a csereaukciós rendszer.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×